۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۶۳۱۴۱
عضو ستاد اقامه نماز:

برنامه ریزی پویا و به روز کردن فعالیت ها موجب جذب جوانان به نماز است

خبرگزاری رسا ـ عضو ستاد اقامه نماز درباره شیوه تبلیغ نماز بین جوانان اظهار داشت: برنامه‌ریزی پویا و به روز کردن فعالیت‌ها موجب جذب جوانان به نماز است. سبک های قدیمی و سنتی در تبلیغ تاثیر لازم را ندارد.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب
حجت الاسلام والمسلمین نواب، عضو ستاد اقامه نماز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره شیوه جذب و تبلیغ نماز در بین جوانان اظهار داشت: برنامه ریزی پویا و به روز کردن فعالیت‌ها موجب جذب جوانان به نماز است. باید متناسب با شرایط امروز، برنامه ریزی های دقیق و به روزی صورت گیرد و دیگر نمی توان با سبک های قدیمی و سنتی کار کرد چرا که تاثیر لازم را نخواهد داشت.
رییس سابق مرکز خدمات حوزه علمیه در انتقاد به وضعیت تعامل بین دستگاه های مرتبط با بحث نماز بیان داشت: اطلاع رسانی و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با بحث نماز در کشور ما خیلی کم است و گاهی هم اختلافات موجب عدم هماهنگی است.
وی افزود: مسؤولان این کار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسؤولان کلان کشور هستند و برای تحقق این امر اخلاق و فرهنگ مسؤولان باید تغییر کند.
عضو ستاد اقامه نماز در انتقاد از عملکرد برخی ائمه جماعات ضمن اشاره به حدیث «پیامبر همچون طبیبی در میان مردم رفت و آمد می کرد» عنوان داشت: این شیوه ائمه جماعات که تنها به امورات مسجد می پردازند و از احوال مردم محله خبری ندارند نتیجه‌ای در بر ندارد.
حجت الاسلام نواب افزود: ائمه جماعات نباید صبر کنند تا مردم به مسجد بیایند بلکه آن ها باید راه بیفتند و به دنبال مردم بروند و اگر در آن محله، کارخانه‌ای، فروشگاهی، کارگاهی، مدرسه ای یا مهد کودکی هست، با افراد آن ها ارتباط برقرار کنند و وقتی این ارتباط حاصل شد، آن ها به مسجد خواهند آمد. این که ما بنشینیم تا آن ها بیایند و به محضر ما برسند نگاه غلطی در تبلیغ است. /959/ت303/ع    
 
ارسال نظرات