۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۷۳۹
آیت الله موسوی جزایری:

وجود حوزه علمیه در مناطق مختلف زمینه ساز ترویج معنویت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت حوزه در مناطق مختلف و حاشیه ای تأکید کرد: گسترش روز افزون مدارس علمیه خوزستان به برکت پیشنهاد رهبر معظم انقلاب است.
حضور آيت الله موسوي جزايري در جمع طلاب مدرسه علميه الغدير اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در دیدار  طلاب و مدیران مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به مدیریت و حسن اخلاق مدیر این مدرسه علمیه خاطر نشان کرد: این اخلاق و روش در نتیجه و پرورش طلاب در آینده تأثیر گذار است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان گفت: طلاب برای فراگیری هرچه بهتر مطالب درسی باید نسبت به امور مباحثه و مطالعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نام این مدرسه که مزین به «الغدیر» است اشاره و خاطرنشان کرد: به یاری خدا در آینده این مدرسه غدیری از فضل، علم، تقوا و جهاد در راه خدا خواهد بود.

وی با بیان این که امیدواریم ساختمان اصلی این مدرسه ساخته و پرچم ولایت امیر مؤمنان بر بالای آن برافراشته شود، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک از این مدرسه، طلاب فاضلی که دغدغه برطرف کردن نیاز جهان اسلام را داشته باشند تربیت خواهد شد.

امام جمعه اهواز به نیاز کشورهای عرب و نقاط مختلف دنیا به مبلغان حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: مرکز جهان اسلام در برهه کنونی جمهوری اسلامی ایران است و به روزنه امید تشنگان حق و حقیقت تبدیل شده است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان مدارس علمیه استان را سرمایه های عظیم دانست و افزود: طلاب این مدارس باید ندای اسلام ناب محمدی را به سراسر جهان به ویژه کشورهای عربی برسانند.

طلاب استان خوزستان می توانند بازوانی برای تحقق بیداری اسلامی در جهان باشند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آشنایی طلاب خوزستان به زبان و فرهنگ عربی خاطر نشان کرد: طلاب استان خوزستان می توانند بازوانی برای تحقق بیداری اسلامی در جهان باشند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به افزایش آمار طلاب این مدرسه در سال جدید خاطر نشان کرد: طلاب باید دروس حوزه را با جدیت و کیفیت بالا دنبال کنند.

امام جمعه اهواز با بیان این که یک طلبه باید شوق تحصیل داشته باشد ابراز داشت: انگیزه و هدف مسیر انسان در رسیدن به نتیجه را آسان می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که طلاب باید فرهیخته باشند، اذعان داشت: یک طلبه باید علاوه بر تحصیل علوم اسلامی، خود سازی و تهذیب نفس را نیز مورد توجه ویژه قرار دهد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مدرسه علمیه الغدیر و وجود آن در منطقه آخر اسفالت اهواز خاطر نشان کرد: مردم و جوانان این منطقه باید نسبت به وجود این حوزه در منطقه آشنا، تا جهت کسب معارف اسلامی در این مدرسه تشویق شوند.

وی در ادامه افزود: طلاب نباید فقط به کلاس درس اکتفا کنند بلکه با نوشتن، مطالعه و مباحثه این معلومات را تثبیت و ضمن یادگیری معارف و احکام اسلامی، آنان را به مردم و جامعه منتقل کنند.

حوزه علمیه در هر منطقه سبب ترویج معنویت می شود

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مدارس علمیه گوناگونی در مناطق مختلف شهرستان اهواز ایجاد شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در هر منطقه از شهرستان اهواز یک حوزه علمیه وجود دارد و معنویت را در آن منطقه ترویج می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تجملات و تزیینات مدارس علمیه نباید مهم باشد، خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده است در صورت اهمیت به شهرت و ظاهر از محتوا کاسته خواهد شد.

امام جمعه اهواز شکرگذاری وجود حوزه های علمیه در استان را وظیفه همگان دانست و بیان داشت: نخستین مرحله شکر نعمت شناخت آن و دومین مرحله آن است که بدانیم این حوزه ها از نعمت های الهی است.

خنثی سازی توطئه های دشمنان در خوزستان به برکت حوزه های علمیه است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به تبلیغات وهابیت در مناطق حاشیه ای شهرستان اهواز تصریح کرد: خنثی سازی توطئه های دشمنان در خوزستان به برکت حوزه های علمیه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت حوزه در مناطق مختلف و حاشیه ای تأکید کرد: گسترش روز افزون مدارس علمیه خوزستان به برکت پیشنهاد رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در مناطق حاشیه ای شهرستان اهواز اثر گذار هستند، ابراز داشت: اکنون در مناطق حاشیه ای نابسمانی وجود ندارد و آزادی عمل مبلغان افکار انحرافی را نسبت به گذشته نه تنها کمتر کرده بلکه رو به زوال و نابودی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که داشتن حوزه علمیه در مناطق مختلف سبب انسجام بخشی دینی در آن منطقه خواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در مناطق محروم با حضور جوانان آن مناطق تشکیل شد و اکنون شاهد حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مساجد هستیم./9464/پ202/ج

ارسال نظرات