۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۸۵۹
سعیدی کیا:

از تمام نیروهای وفادار به انقلاب استفاده خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من معتقدم چون هنوز شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را تایید نکرده، هنوز برای ائتلاف زود است و من مستقل هستم و تا آخر هم مستقل خواهم ماند.
کانديد رياست جمهوري، محمد سعيدي کيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، محمد سعیدی کیا، کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و وزیر سابق مسکن، بعد از ظهر امروز در دانشگاه شهید باهنر کرمان در نشستی به تبیین مسائل اقتصادی کشور پرداخت و گفت: در کشور 450 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد؛ اما با وجود این شاهد افت سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و تورم هستیم.

سعیدی کیا درباره وظیفه دولت در برابر تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: دولت باید بستری برای سرمایه گذاری ایجاد کند تا از طریق سرمایه گذاری تولید افزایش یابد و در نتیجه آن مشکل اشتغال و تورم حل شود.

وی در خصوص پول نفت که اقتصاد کشور به آن تکیه دارد نیز گفت: پول نفت مستقیما وارد خزانه می شود و بخش عظیمی از آن صرف هزینه های جاری کشور می شود باید پول نفت برای تولید صرف و مدیریت دقیق بر آن حاکم شود.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به این که برداشت من این است که نیروهای فرهیخته حاضر به همکاری هستند، ابراز داشت: متأسفانه دولت‌های  قبلی تنها از همفکران و کسانی که در طول آنها قدم برمی‎داشتند استفاده می کردند و با خط کشی هایی که انجام داده اند، مانع شدند تا دیگران در پیشرفت و آبادی این کشور سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: من از همه کسانی که وفادار به انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و ارزش های اسلامی هستند مناسب با توانایی شان استفاده می کنم، البته از همه آنها در کابینه استفاده نمی کنم بلکه در بخش های مختلف دولتی از آنها همکاری خواهم گرفت.

 

سعیدی کیا اضافه کرد: من در دانشگاه های مختلفی سخنرانی داشته ام و شاهد استقبال خوب دانشجویان بودم، به همین جهت دانشجویان را می توان موتور محرک خوبی برای انتخابات معرفی کرد و بنده معتقدم اگر معرفی من در بین دانشجویان به خوبی صورت بگیرد، شاهد تحرک دانشجویان خواهیم بود.

سعیدی کیا در ادامه با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها ابراز داشت: قانون یارانه ها باید اجرا شود اما پرداخت نقدی یارانه موجب تورم می شود و باید برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و مقابله با تورم به دو قشر اول جامعه که از کار افتادگان و سرپرست خانواده هایی هستند که نمی توانند کار کنند، یارانه را به صورت نقدی پرداخت کرد.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: در عین حال باید برای همه دیگر اقشار جامعه، تامین اجتماعی و بیمه قوی ایجاد کرد زیرا دغدغه مهم مردم سلامت است با این کار هم دغدغه امروز که سلامت خانواده ها است حل می شود و هم آینده خانواده ها تامین می شود.

سعیدی کیا در پاسخ به این سوال که "آیا دعوتی از سوی جریان های سیاسی و انتخاباتی برای پیوستن به آنها نداشته یا خود علاقه ای برای پیوستن به این اتئلاف ها ندارید؟" خاطرنشان کرد: من معتقدم چون هنوز شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را تایید نکرده، هنوز برای ائتلاف زود است و من مستقل هستم و تا آخر هم مستقل خواهم ماند.

 

وی افزود: با دنیا می توان یک رابطه حکیمانه برقرار کرد، اساس اداره کشور با دولت من بر همان اساسی استوار است که نظام جمهوری تعریف کرده است. دولت آینده من فرزند مجلس و خدمتگزار مردم است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که باید یک رابطه حکیمانه با حفظ اصول برقرار کنیم، گفت: در مساله هسته ای، ایران و غرب در نهایت به جمع بندی خواهند رسید و وقتی با دنیا مذاکره می کنیم باید گفتمان عادلانه را جایگزین گفتمان خشن با غرب کنیم.

سعیدی کیا در پایان سخنان خود به تعامل قوای مجریه، مقننه و قضاییه اشاره کرد و گفت: باید بین سه قوه تعامل برقرار باشد و اگر اختلافات این سه قوه در مردم راه پیدا کند مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت و مدتی پیش شاهد اختلافات آقایان بودیم که بی تدبیرانه عمل کردند./9703/پ202/ج

 

ارسال نظرات