۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۷۹۴

مراسم گرامیداشت حجر بن عدی در امامزادگان خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت حجر بن عدی(ره) و محکومیت هتک حرمت ایشان در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.
حجر بن عدي

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن محکوم کردن فاجعه جنایت بار هتک حرمت صحابه حضرت رسول(ص) بیان کرد: به منظور گرامیداشت مقام شامخ این شهید راه دفاع از حریم ولایت روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم برگزار می شود.

 

وی گفت: 36 مراسم در امامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با نمازهای ظهر و عصر و مغرب و عشاء در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آخوندی گفت: ادارات اوقاف شهرستان ها و هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه استان طی بیانیه های جداگانه این هتک حرمت را محکوم کردند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: قرائت سوره حشر و دعای توسل و زیارت عاشورا و بیانیه ادارات اوقاف شهرستان و بقاع متبرکه از برنامه های این مراسم است.

 

تائید انطباق نیات موقوفات بررسی می شود

حجت الاسلام محمد احمدزاده، معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: انطباق نیات موقوفات در سامانه جامع موقوفات با وقف نامه ها که دارای درآمد بالای 100 میلیون ریال در سطح پنجم و ششم طی دو روز بررسی می شود.

 

وی با تاکید بر این که ثبت نیات واقفین در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه بار حقوقی و شرعی دارد اذعان داشت: تائید ثبت نیت واقف در این سامانه در شش مرحله انجام می شود.

 

وی افزود: تائید اول و دوم توسط کارشناس موقوفات و رئیس اداره اوقاف شهرستان ها صورت می گیرد و در مرحله بعد توسط معاونت حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و پس از آن مدیر کل استان نیت موقوفه را تائید می کند.

 

معاون حقوقی اداره کل اوقاف وامور خیریه گفت: تائید انطباق نیات موقوفه در مرحله پنجم توسط مدیر کل اسناد و ثبتی سازمان و در مرحله آخر توسط معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود.

 

حجت الاسلام احمدزاده با توجه به این که تعداد موقوفات زیاد است و ثبت و تائید نیات زمان بر است، ادامه داد: در مرحله اول نیات موقوفاتی که دارای در آمد بالای 100 میلیون ریال هستند بررسی می شود که در استان خراسان رضوی 154 موقوفه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی گفت: هیات بازرسی پنج نفره در ستاد نظارت بر حسن اجرای نیات واقفین طی دو روز موقوفات استان را بررسی و اشکالات آن را برطرف می کنند.

 

وی افزود: حجت الاسلام حاتمی معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مسئول ستاد نظارت بر حسن اجرای نیت واقفین در این ماموریت حضور دارد./930/د102/ع

ارسال نظرات