۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۷۹۸
آیت الله جنتی:

مردم به کسی رای دهند که در برابر دشمن شجاع باشد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان قانون اساسی 24 خرداد ماه را فرصتی مناسب برای خلق یک حماسه عظیم دانست و از مردم خواست با عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب فردی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند که در برابر دشمنان شجاع و نترس باشد
جنتي
آيت الله احمد جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز پنجشنبه 19 اردیبهشت، آیت الله جنتی امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان، در نکوداشت ایت الله ملا هاشم جنتی که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه صاحب الزمان اصفهان برگزار شده بود حضور یافت.
 
آیت الله جنتی با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: پیامبران الهی تمام عمر خود را صرف هدایت و راهنمایی مردم و تعلیم معارف الهی به آنان کردند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و در دوران حضور خود در میان مردم مایه دلگرمی آنان بودند.
 
وی با تاکید بر نقش مردم در پاسداری از دین و تعالیم پیامبران، تصریح کرد: پاسداران معارف الهی دو دسته بودند، دسته اول علمای دینی بودند که وظیفه پاسداری معنوی از تعالیم دینی را داشتند و اگر در طول تاریخ علما حضور نداشتند امروزه اثری از تعالیم پیامبران باقی نمانده بود، این علما بودند که پس از پیامبران توانستند با آثار علمی خود و تلاش های بی وقفه و مستمر مانع از رسوخ شاطین به قلب مردم شوند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر همواره بر دوش علما بوده و آنان در این راه بسیار تلاش کردند و از این طریق بود که عدالت و معارف الهی و انسانیت را رواج دادند.
 
آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یک عالم دینی بود که در راه دین و تعالیم دینی از هیچ تلاشی فروگذار نبود و به همین خاطر بود که مردم عشق و علاقه شدیدی به ایشان داشتند؛ ایشان نمونه بارز عشق و علاقه مردم به علمای دین بوده و به دلیل همین عشق و علاقه بود که دستورات ایشان مانند دستورات پیامبر اطاعت می شد.
 
وی راجع به خصوصیات پدر خود آیت الله ملاهاشم جنتی گفت: ایشان عالمی متواضع و ساده زیست بود که هرگز از سبک زندگی ساده و طلبگی خود عدول نکرد و تا آخر عمر به همین سبک زندگی کرد.
 
آیت الله جنتی وقار و متانت و پرهیز از عصبانیت را از دیگر صفات پسندیده اخلاقی آیت الله ملاهاشم جنتی برشمرد و بروز روحیه و اخلاق مورد تاکید پیامبر اسلام را علت محبوبیت این عالم ربانی در میان مردم زمان خود دانست.
 
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه راجع به قشر دوم پاسداران تعالیم و معارف الهی ارائه شده توسط انبیای الهی، تصریح کرد: قشر دوم پاسداران دین خدا کسانی بودند که با روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خود گذشتگی با دشمنان خدا و پیامبران مبارزه می کردند و اگر جانفشانی هایی ای نچنین و روحیه شهادت طلبی در جنگ هایی مانند بدر و احد حاکم نبود امروزه از دین مبین اسلام اثری برجای نمانده بود؛ امروز همه ما بهرمندی از تعالیم اسلامی را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا کنون هستیم.
 
امام جمعه موقت تهران با برشمردن برکت خون شهدا به عنوان یکی از مهم ترین عوامل مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای دشمن، خاطر نشان کرد: اگر روحیه شهدات طلبی در میان ملت ایران نبود امروزه این همه پیشرفت در سایه اقتدار کشور وجود نداشت، البته وجود روحیه شهادت طلبی اختصاص به ایران ندارد، وجود این روحیه باعث بیداری اسلامی شده است.
 
وی در پایان ضمن تاکید بر حضور شکوهمند مردم در انتخابات برای نا امید کردن دشمنان کشور و بدست آوردن موفقیت های بیشتر گفت: خلق حماسه وظیفه همه ملت ایران است و حضور مردم ضامن قدرتمند شدن کشور است و انتخابات 24خرداد زمانی مناسب برای خلق یک حماسه عظیم است.
 
آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم باید با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری انتخاب اصلح انجام دهند و فردی را برگزینند که ضمن داشتن تقوا، توان مدیریت کشور را داشته باشد و کسی را انتخاب کنند که در برابر دشمن از خود شجاعت نشان دهد و شخصی دلسوز و مردم دار باشد. /939/پ202/ج
ارسال نظرات