۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۵۸۳۹
در اعتراض به هتک حرمت مزار حجر‌بن عدی؛

تجمع طلاب و دانشجویان شیعه و سنی کردستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در پی هتک حرمت مزار حجر بن عدی تجمع بزرگ طلاب و دانشجویان شیعه و سنی کردستان برگزار شد.
تجمع طلاب و روحانيان در اعتراض به هتک حرمت مرقد حجر بن عدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام سید موسی محمودی، معاون تهذیب استان کردستان در تجمع طلاب و دانشجویان شیعه و سنی، گفت: مقدسات مسلمانان خط قرمز تمام مذاهب و گروه‌ها است که مسلمانان در مقابل توهین به آن هرگز ساکت نمی‌نشینند.

وی با اشاره به هتک حرمت مزار حجر بن عدی از صحابه رسول‌الله(ص) افزود: طلاب و دانشجویان شیعه و سنی کردستان در اعتراض به این هتک حرمت و توهین به خطوط قرمز مسلمانان امروز درس و تحصیل را تعطیل کرده و در تجمعی بزرگ این اقدام  سخیف را محکوم کردند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کردستان، گفت: در همین راستا کلاس‌های درس مدارس سفیران هدایت خاتم‌الانبیا ، مدارس علوم دینی اهل‌تسنن، مدرسه علمیه ریحانة‌النبی خواهران شیعه و مدارس علمی خواهران طلبه اهل‌تسنن و تمام دانشگاه‌های سنندج امروز از ساعت 11 دروس خود را تعطیل و در مسجد جامع سنندج گردهم آمدند.

وی ادامه داد: در این تجمع اعتراض آمیز ماموستا راستی امام جمعه موقت اهل تسنن سنندج و یکی از مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه کردستان به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام محمودی قرائت پیام مراجع تقلید در محکومیت این هتک حرمت و امضای طوماری از سوی تجمع‌کنندگان را از جمله برنامه‌‌های این مراسم عنوان کرد و بیان داشت: این طومار که به امضا تجمع کنندگان رسید به نمایندگی سازمان ملل در تهران ارسال می‌شود.

وی صدور بیانیه در پایان مراسم را از دیگر برنامه‌ها بر شمرد و اظهار داشت: همچنین برای نشان دادن وحدت شیعه و سنی در مقابل مستکبران جهان نماز جماعت ظهر نیز با به امامت ماموستا راستی برپا شد./993/د102/پ

ارسال نظرات