۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۶۵۹۵۸
عارف پس از ثبت نام در ستاد انتخابات:

ولایت مدارتر از ما پیدا نمی شود/حل مشکلات را در رابطه با آمریکا نمی‌بینم

خبرگزاری رسا ـ معاون اول دولت اصلاحات با بیان این‌که حل مشکلات را در رابطه با آمریکا نمی‌بینم، گفت: بیشتر مشکلات ما به‌دلیل عدم مدیریت است و باید به سمتی برویم که تحریم‌ها کمترین اثر را داشته باشد و در عین حال اهل تعامل و مذاکره در چارچوب منافع ملی هستیم.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات صبح امروز جمعه بیستم اردیبهشت ماه پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: من باتوجه به تجربه‌ای که در بخش‌های مختلف در سه دهه گذشته در کشور داشتم و شرایط خاص کشور، احساس کردم که می‌توانم در صحنه حضور پیدا کنم و کشور را در مسیر تعالی و پیشرفت در چارچوب چشم‌انداز قرار دهم.

وی عنوان داشت: روند اجماع در جبهه اصلاحات بین من، شریعتمداری، جهانگیری و مهرعلیزاده، به‌خوبی پیش می‌رود و امیدواریم طی روزهای آینده نتیجه آن به استحضار مردم برسد.

عارف اظهار داشت: حرف آخر را مردم می‌زنند اما با عملکرد من در سه دهه گذشته در هرجایی که بودم، موفق بوده است و با امید به پیروزی به صحنه آمده‌ام.

معاون اول دولت اصلاحات گفت: درمورد هاشمی و خاتمی همان موضع قبلی را دارم.

وی با اشاره به این‌که برنامه جامعی در زمینه رشد و تعالی اقتصادی داریم، ابراز داشت: مهم‌ترین برنامه ما مهر تورم در فاز اول است و پس از آن با اقدامات اساسی از جمله برقراری انضباط مالی و ساختارهایی که نقش نظارتی را دارند و جذب سرمایه از داخل و خارج، رشد هشت درصدی را پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم تورم روند نزولی خود را شروع کند.

عارف اظهار داشت: دلیلی بر رد صلاحیت خود نمی‌بینم، من یک خدمتگزار خدوم بودم و در چارچوب همه ارزش‌ها کار کردم و فرد قانون‌مداری هستم.

وی گفت: رأی امانت است و دست‌اندرکاران باید مر قانون را رعایت کرده و در امانت‌داری وسواس به‌خرج دهند تا اعتماد مردم را مشاهده کنیم.

معاون اول دولت اصلاحات عنوان داشت: وضعیت اصلاح طلبان جوری است که اگر با اجماع به صحنه بیایند، کاندیدایشان پیروز می‌شود و روند انتخابات که برطبق قانون دنبال می‌شود، را تأیید می‌کنیم.

عارف عنوان داشت: بیشترین تلاش ما برای جلب آرای خاموش است و در برخی از استان‌ها هنوز با فضای بسته روبرو هستیم.

وی با بیان این‌که پرونده هسته‌ای یک پرونده سیاسی است، ابراز داشت: تلاش ما باید این باشد که این پرونده بسته شود.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان این‌که حل مشکلات را در رابطه با آمریکا نمی‌بینم، گفت: بیشتر مشکلات ما به‌دلیل عدم مدیریت است و باید به سمتی برویم که تحریم‌ها کمترین اثر را داشته باشد و در عین حال اهل تعامل و مذاکره در چارچوب منافع ملی هستیم..

دکتر عارف با بیان این مطلب اظهار داشت: ما به‌دنبال صلح هستیم و به‌دنبال چالش نیستیم.

معاون اول دولت اصلاحات عنوان داشت: اتفاقات قبل و بعد از انتخابات سال 88 در یک زمانی باید تحلیل دقیق و کارشناسی شود و سهم همه گروه‌ها و افراد مشخص شود.

عارف افزود: باید به‌سمتی برویم که از وقوع مجدد این اتفاقات جلوگیری کنیم.

وی ابراز داشت: متأسفانه در اتفاقات 88 با سعه‌صدر برخورد نشد؛ دانشجو فرزند ما است و من بحث دانشجوی ستاره‌دار را به‌طور کامل از آموزش عالی پاک می‌کنم.

معاون اول دولت اصلاحات گفت: با تفکیک جنسیتی مخالفم زیرا در شأن دانشجو نیست و امکانات ما هم این اجازه را نمی‌دهد.

دکتر عارف با اشاره به این‌که پیگسری فساد مالی از اولویت‌ها است و دولت من، دولت اصلاحات نیست بلکه دولت شایسته‌سالار است و اگر فقط یک جریان در دولت باشد، استبداد است و همچنین من نگاه باندی و جناحی نخواهم کرد.

وی گفت: شعار من معیشت، منزلت و عقلانیت است و وخودم را جوان می‌دانم و در این کشور ولایت‌مدارتر از ما پیدا نمی‌شود، نه بیشتر اما در همین سطح./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات