۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۵۹۹۷
حداد عادل:

هیچ گلایه‌ای از جبهه پایداری ندارم

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت گفت: اختلاف سلیقه‌ای که در برخی از موارد بین من و جبهه پایداری وجود دارد، منجر شد تا این جبهه نامزد دیگری را معرفی کند و من هم گلایه‌ای ندارم، آنها انتخاب خود را انجام دادند، ملت هم انتخاب خود را می‌کند.
نشست خبري غلامعلي حداد عادل در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل امروز جمعه بیستم اردیبهشت ماه پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا هرسه عضو ائتلاف با هم برای ثبت‌نام نیامده‌اند، گفت: تصور می‌شود جدا آمدن، محیط را برای خبرنگاران خلوت‌تر می‌کند و بهتر می‌توانند سؤالات را بپرسند و معنایی غیر از این ندارد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی فرمودند که درباره هیچ نامزدی نفیا یا اثباتا اظهارنظر نمی‌کنند.

حدادعادل عنوان داشت: تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بین اصول‌گرایان را نمی‌پسندم  و دلیل شرکت من در ائتلاف سه‌گانه پیشرفت این است که از روز نخست با این نیت شکل گرفت که از تعدد کاندیداها جلوگیری شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بار اجرایی اداره مجلس از یک وزارت‌خانه هم بیشتر است.

وی با اشاره به این‌که عنوان داشت: آقای ابوترابی از دوستان ما است که توسط عده دیگری از نامزدها معرفی شده‌اند؛ انتخابات عرصه رقابتی است و اگر وی حضور داشته باشد، باید ببینیم رأی ملت به چه‌کسی تعلق می‌گیرد.

حدادعادل گفت: تاکنون نظرسنجی خاصی از طرف ائتلاف پیشرفت سفارش داده نشده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تورم را مهم‌ترین مشکل مردم دانست و ابراز داشت: اقتصاد نخستین مسأله‌ای است که هرکس رییس جمهور شود، باید در جهت حل آن تلاش کند.

وی اظهار داشت: من چهار بار به‌دلیل فعالیت سیاسی از دانشگاه اخراج شدم و در سال 1350 در زندان قزل قلعه زندانی سیاسی بودم و اسناد آن در مرکز اسناد وزارت اطلاعات موجود است.

حدادعادل عنوان داشت: اعضای ائتلاف ممکن است در بخشی از تبلیغات انتخابات هم حضور داشته باشند تا نظرسنجی واقع‌بینانه‌تر شود.

عضو ائتلاف سه‌گانه بیان داشت: نفس شرکت در ائتلاف با این قرارداد صورت گرفته که دونفرمان کنار برویم، ضمانت آن هم باورهای شخصی خود ما است و امیدوارم تا پایان بر این عهد و پیمان باقی بمانیم.

وی ابراز داشت: من در مجلس هشتم و هیچ وقت اهل  جدال و جنجال نبودم؛ نطق‌های متعددی داشتم که از میان آنها به نطقی که در بیست و پنجم بهمن سال 1388 پس از قضایایی که واقع شد که نطق تعیین کننده‌ای بود.

حدادعادل درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت: قبلا گفته‌ام که آنچه می‌توانم پیش‌بینی کنم این است که آقای هاشمی در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

عضو ائتلاف سه‌گانه با بیان این‌که عضو جبهه پایداری نیستم و از روز اول هم در این جبهه عضویت نداشتم، عنوان کرد: با بخشی از مواضع آنها همسویی و هم‌فکری دارم و در برخی موارد هم ممکن استن اختلافاتی داشته باشیم، به‌دلیل این‌که معتقد به وحدت اصول‌گرایان هستم، در دعوت آنها از من برای سخنرانی، در جلسه‌شان شرکت کردم و درباره وحدت سخنرانی کردم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب بیان داشت: اختلاف سلیقه‌ای که در برخی از موارد بین من و جبهه پایداری وجود دارد، منجر شد تا این جبهه نامزد دیگری را معرفی کند و من هم گلایه‌ای ندارم، آنها انتخاب خود را انجام دادند، ملت هم انتخاب خود را می‌کند.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اعضای جبهه پایداری شما را به‌دلیل ائتلاف با آقای قالیباف تخریب می‌کنند، گفت: از جانب جبهه پایداری احساس تخریب نکردم.

وی گفت: جمعیت رهپویان و ایثارگران از دوستان نزدیک من هستند و به‌نظر آنها هم احترام می‌گذارم./956/پ202/ج

ارسال نظرات