۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۶۴۶۲

پیکر مرحوم محمود مرتضایی‌فر تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مرتضایی فر با حضور جمعی از مسؤولان نظام و دوست‌داران آن یار وفادار انقلاب برگزار شد.
مرتضايي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمود مرتضایی‌فر، وزیر شعار انقلاب اسلامی صبح امروز در محل دانشگاه تهران با حضور جمعی از مسؤولان نظام و دوست‌داران آن یار وفادار انقلاب برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله امامی‌کاشانی بر پیکر آن مرحوم اقامه نماز کرد، حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، غفوری‌فرد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز حضور داشتند.

همچنین در ادامه این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت شد.

در حاشیه این مراسم دکتر حداد عادل گفت: آقای مرتضایی‌فر را من از 50 سال پیش می‌شناختم ایشان بسیار مؤمن، متدین، فاضل، قرآن خوان، قرآن فهم، انقلابی بود و هم صدای خوبی داشت و همچنین تجربه خوبی در اداره اجتماعات مذهبی داشت.

 

وی ادامه داد: مرحوم مرتضایی فر از همان روزی که امام وارد تهران و بهشت‌زهرا شد، مردم چهره وی را به عنولان خدمت‌گزار جمعیت‌های انقلاب شناختند و او در تمام برنامه‌های اصلی انقلاب حضور داشت و تا روزی که نفس داشت به این انقلاب خدمت کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این‌که وی حق زیادی به این انقلاب و مردم داشت، اظهار کرد: یکی از خصوصیات مرحوم مرتضایی فر این بود که انقلابی و سیاسی بود و علاوه بر این‌که خوب حرف می زد شرایط و خط و خطوط سیاسی را می‌فهمید و می‌دانست که چه شعاری بدهد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی گفت: او می‌دانست که چه شعاری را انتخاب کند و چه شیوه‌ای را برگزیند تا از مردم پاسخ بگیرد و این هنر آقای مرتضایی فر بود که مردم به سرعت به او پاسخ می‌دادند.

وی در ادامه بیان کرد: او انسان خوش نامی بود و مردم او را به خوش نامی قبول داشتند چون کسی که روبه‌روی مردم قرار می‌گیرد و می‌خواهد حرف بزند باید مردم او را قبول داشته باشند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پایان با اشاره به این‌که مرحوم مرتضایی فر خدمات فراوانی را به فرهنگ انقلاب کرد، گفت: وی با شعارهای خود در انسجام و وحدت مردم بسیار نقش داشت و به هر حال خدمات بسیاری در حوزه فرهنگ انقلاب داشتند و هم به نماز جمعه خدمت کردند و هم به انقلاب و قبل از پیروزی انقلاب هم ایشان در مسیر هدایت، همراه آیت‌الله طالقانی بود و بعد از پیروزی انقلاب هم در صحنه‌های مختلف حضور چشم‌گیری داشت و لذا آنقدر معروف و هنرمند بود که ایشان را به عنوان وزیر شعار می‌شناختند.

 لازم به ذکر است؛ پیکر مرحوم مرتضایی‌فر بعد از اقامه نماز در دانشگاه تهران به مصلی امام خمینی(ره) تشییع و از آن‌جا به بهشت زهرا(س) منتقل و به خاک سپرده شد./9591/پ201/ب

ارسال نظرات