۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۹۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

بقای انقلاب اسلامی به پیوند حماسه سیاسی و عرفان الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را به پیوند حماسه سیاسی و عرفان الهی دانست و گفت: این ویژگی است که انسان را به مسیر درست هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در جمع فعالان فرهنگی سراسر کشور که در طرح اندیشه مطهر شرکت کرده بودند، با تبیین مفهوم حماسه و سیاست، به تشریح نقش این دو موضوع در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی پرداخت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که عرفان و معنویت باید همراه با حماسه و دلیری و سلحشوری باشد، اظهار کرد: الگوهای دینی و اسلامی زیادی در طول تاریخ داریم که مظهر پیوند معرفت و عرفان الهی با حماسه و دلیری بوده‌اند.
حجت‌الاسلام اسکندری، قیام عاشورا با نقش‌آفرینی امام حسین(ع) و پیروزی انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های امام خمینی(ره) را مظهر پیوند عرفان الهی و حماسه دانست و گفت: اگر عرفان به تنهایی باشد به انزوا می‌خزد و رفته رفته بازیچه دست مستکبران و سیاست‌بازان می‌شود و اگر دلیری و حماسه تنها شود،‌ بی اخلاقی و بی دینی را به همراه دارد که این هم خریدارش مستکبران و استعمارگران خواهند بود.
وی اظهار داشت، پیوند معرفت و عرفان با حماسه و سیاست است که هدایت را به دنبال دارد و اولیا و انبیای الهی به دنبال این مقصد بودند.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: در اسلام شخصیت‌های بزرگی چون رسول گرامی اسلام(ع)، امام علی(ع)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و سیدالشهدا(ع) در اوج عرفان الهی و حماسه بودند، این پیوند حماسه و عرفان است که می‌تواند نجات‌بخش انسان‌ها و هادی آنها شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون چنین پیوندی است و بقای آن هم به این پیوند گره خورده است.
وی یادآور شد: هر جا و هر وقت از این دو ویژگی یا یکی از آنها عبور کنیم خسارت می‌بینیم و امروز که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است باید بدانیم که محور حماسه باید توحید باشد تا بتوانیم به آرمان‌های اسلامی و انسانی نایل شویم.
گفتنی است، طرح اندیشه مطهر با حضور بانوان فعال فرهنگی از سراسر کشور با همکاری جامعةالزهرا(س)، اداره کل تبلیغات اسلامی و بنیاد فرهنگی شهید مطهری برگزار شد که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عهده‌دار برگزاری دوره‌های آموزشی این طرح بوده است./907/د102/پ
ارسال نظرات