۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۷۴۳۶
آیت‌الله نوری همدانی:

فردی را باید انتخاب کرد که دشمن از انتخاب او شاد نشود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ریاست جمهوری را امانتی الهی دانست و بر ضرورت رسیدن آن به دست اهلش تأکید کرد و گفت: ریاست جمهوری شغل نیست و شخص منتخب در برابر خدا و ملت مسؤول است.
آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای وزات دفاع و هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تبیین واژه حماسه، گفت: هر حرکتی که منشأ آن غیرت، شجاعت و شهامت است، حماسه نام دارد.
وی با بیان این‌که حماسه گاهی در میدان جهاد و مبارزه تحقق می‌یابد و گاهی در سخن و نوشته، ابراز کرد: حماسه یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار است و باید در زندگی خود سعی کنیم حرکت حماسی داشته باشیم، به ویژه امسال که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به سال حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری این گروه متحجر را با خوارج مقایسه کرد و اظهار داشت: وهابیت همان راه و روش خوارج را ادامه می‌دهد و با نبش قبر حجر بن عدی و حمله به بیت شیخ عیسی قاسم همان فرهنگ خشک خوارج را یادآوری می‌کند.
این مرجع تقلید با اشاره به جنگ حضرت علی(ع) با معاویه، اقدام مالک اشتر و یاران حضرت برای تصرف شریعه فرات را کاری حماسی خواند و گفت: در هر موضوعی می‌توان حماسه آفرینی کرد و اسلام حماسه آفرینی را از هر مسلمانی خواستار شده است.
ایران اسلامی در اوج امنیت قرار دارد
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تولید صنایع دفاعی و روحیه جهادی در فرماندهان و بسیجیان برای پاسداری از نظام اسلامی را امری حماسی ذکر کرد و ابراز داشت: خوشبختانه امروز نظام اسلامی بر خلاف کشورهای منطقه در سایه این حماسه در امنیت قرار دارد.
وی تأکید کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی با کمک وهابیت در برابر مقاومت سوریه و ایران ایستاده‌اند و در این راه حتی به قبرها نیز رحم نمی‌کنند.
مقاومت و تبعیت از ولایت فقیه راه رسیدن به حماسه سیاسی است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی مقاومت، فکر و تبعیت از ولی فقیه را راه رسیدن به حماسه سیاسی دانست و گفت: کار رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام خمینی(ره) حماسه بود، چون دشمن فکر می‌کرد بعد از امام می‌تواند اهداف شوم خود و براندازی را در کشور عملیاتی کند، اما رهبری همچون خمینی دیگری در برابر آنها ایستاد.
این مرجع تقلید با تأکید بر ضرورت قدردانی از نعمت ولایت فقیه در کشور، ابراز کرد: امروز نظام اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه از امنیت و اقتدار خوبی در جهان برخوردار است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به گفته رهبری در مورد حماسه سیاسی و حضور پر شور در انتخابات، گفت: همراهی و زمینه سازی برای تحقق فرمان رهبری برای حضور پر شور در انتخابات باید مد نظر همه قرار گیرد.
ریاست جمهوری مسؤولیتی الهی است
وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر این‌که امانات الهی باید به دست اهل آن برسد، ریاست جمهوری را امانتی الهی دانست و بر ضرورت رسیدن آن به دست اهلش تأکید کرد و گفت: ریاست جمهوری شغل نیست و شخص منتخب در برابر خدا و ملت مسؤول است و باید پاسخگو باشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی ولایت مداری را یکی از ویژگی‌های بارز رییس جمهور آینده ذکر کرد و افزود: رییس جمهور باید صد در صد امتحان پس داده، با تقوا، متدین، مردمی و متواضع و مدیر و مربی باشد تا بتواند مملکت را به خوبی اداره کند.
این مرجع تقلید استکبار ستیزی را از دیگر ویژگی‌های رییس جمهور آینده دانست و اظهار کرد: رییس جمهور باید فردی شجاع در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکران مرتجع آنها در منطقه باشد.
رییس جمهور باید مشکلات اقتصادی را درک و حل کند
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: رییس جمهور آینده باید کسی باشد که مشکلات اقتصادی و گرانی در کشور را به خوبی درک کند تا بتواند برای برطرف کردن آنها راه‌حل ارائه دهد.
وی زمینه سازی برای حضور حداکثری در انتخابات را وظیفه‌ای مهم دانست و گفت: همه باید برای حضور حداکثری و متمرکز شدن آرای ملت بر روی فرد اصلح تلاش کنند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر سرمایه گذاری دشمن برای انتخابات پیش رو، تصریح کرد: کسی را باید انتخاب کرد که از انتخاب او دشمن شاد نشود بلکه دشمن از او حساب ببرد./927/پ201/ج
ارسال نظرات