۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۱۴۴
امام جمعه بجنورد:

تخریب رقبا در انتخابات دشمن شاد کن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با تقبیح تخریب رقبا از جانب برخی از کاندیداهای انتخابات پیش رو، این رویه را آسیب زا و دشمن شاد کن دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید برای نشستن بر کرسی قدرت، پله های قبلی را خراب کرده و با سیاه نمایی سعی در جلب آرای مردمی داشته باشند.
امام جمعه بجنورد

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد انتخابات خراسان شمالی، بر رعایت انصاف و عدالت از جانب این شورا تأکید کرد و اظهار داشت: عدالت به عنوان اصلی اساسی در نظام جمهوری اسلامی مطرح است و در زمینه برگزاری انتخابات نیز رعایت این مسأله اهمیتی دوچندان دارد.

 

 

وی افزود: آن دسته از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که از سوی شورای نگهبان و نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از سوی هیأت های نظارت تأیید صلاحیت شده اند؛ در زمره افراد خوب و برگزیده جامعه قرار دارند و نباید به سبب تفاوت در نظرات و برنامه ها، در فعالیت های تبلیغاتی مورد تبعیض و بی عدالتی قرار گیرند.

نباید هیچ حقی از کاندیدهای مختلف حاضر در گردونه انتخابات ضایع شود

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به لزوم رعایت عدالت از جانب ستادهای برگزاری انتخابات در سراسر کشور در زمینه توزیع امکانات تبلیغاتی و اجرای قانون انتخابات، اضافه کرد: نباید هیچ حقی از کاندیدهای مختلف حاضر در گردونه انتخابات ضایع شود.

 

وی وظیفه مردم و مدیران را در زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و خلق حماسه سیاسی مهم ارزیابی کرد و گفت: در این مقطع زمانی مهم ترین وظیفه مردم و مسؤولان برگزاری خوب انتخابات و انتخاب خوب و اصلح است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با تقبیح تخریب رقبا از جانب برخی از کاندیداهای انتخابات پیش رو، این رویه را آسیب زا و دشمن شاد کن دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید برای نشستن بر کرسی قدرت، پله های قبلی را خراب کرده و با سیاه نمایی سعی در جلب آرای مردمی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: در سال های گذشته هر کس به سهم خود برای رشد و توسعه کشور فعالیت کرده و اکنون نوبت داوطلبان جدید است که پس از پیروزی، برنامه ها و وعده های خود را عملی کنند.

مدیریت ریلی به جای مدیریت میلی/ معیارهای انتخاب افراد اصلح

 

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که برای اداره کشور نیازمند مدیریت ریلی و نه میلی هستیم، اظهار داشت: هر رییس جمهور باید در مدت خدمت خود برای پیشرفت کشور ریل گذاری کند و رییس جمهور بعدی نیز این مسیر را ادامه دهد نه آنکه با سیاه نمایی و تضعیف اقدامات انجام شده، ریل گذاری جدیدی را آغاز کنند.

 

وی یکی از معیارهای انتخاب افراد اصلح برای واگذاری مسؤولیت را عدم تخریب بی رحمانه رقبا از جانب کاندیدای مورد نظر دانست و افزود: شکر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی، واقعیت بینی و واقعیت گویی است و نامزدهای انتخاباتی نباید برای حصول به هدف خود، هر وسیله ای را توجیه کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین اجتناب از نگرش های قومی و زبانی در انتخابات ها، خصوصا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بسیار مهم ذکر و عنوان کرد: نباید در انتخابات شوراهای شهر و روستا، افرادی را به خاطر وابستگی های قومی و قبیله ای انتخاب کرده و بدون توجه به توانمندی ها، آنها را برای واگذاری مسؤولیت برگزینیم.

 

وی در ادامه بر حاکم بودن ضوابط به جای روابط در زمینه انجام وظایف ستادهای انتخابات، تأکید کرد و گفت: مسؤولیت برگزاری انتخابات امانتی است که از جانب مردم بر عهده اعضای این ستاد گذاشته شده و آنها باید با رعایت کامل قانون، اعتماد مردم را پاس دارند.

 

استاد حوزه علیمه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بیانات امام خمینی(ره) پیرامون انتخابات، افزود: انتخابات سرنوشت مردم را تعیین می کند و آنها با برگزاری انتخابات و گزینش فرد اصلح، زمامداری شهر و کشور خود را برای مدت چهار سال به او می سپارند.

 

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: همچنین مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات پرشور و پررونق موجب مصونیت کشور در برابر دشمنان و کاهش طمع بیگانگان به این کشور می شود.

 

امام جمعه بجنورد در پایان با دعوت از آحاد مردم برای حضور پرشور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: رهبری در پیام نوروزی امسال خود از مردم خراسان شمالی به خاطر حضور گسترده در مراسم استقبال و میزبانی مناسب از معظم له تشکر کردند و اکنون وظیفه مردم این استان است که با حضور حداکثری خود در انتخابات 24 خرداد ماه، پاسخ این اعتماد رهبری را به بهترین وجه بدهند./934/پ202/ش

ارسال نظرات