۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۶۶۱
آیت الله مکارم شیرازی:

ریشه انقلاب در اعماق زمین مستحکم شده و میوه‌های آن قابل استفاده برای دوست و دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ریشه انقلاب در اعماق زمین مستحکم شده و میوه‌های آن قابل استفاده برای دوست و دشمن است، گفت: برنامه ‌های سالروز 15 خرداد تنها نباید به این روز خلاصه شود بلکه در سایر ایام نیز باید به این روز مهم پرداخت و برای آن تبلیغ کرد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی گرامیداشت پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد، با بیان این‌که روز 15 خرداد ماه 42 روز بسیار مهمی بود، گفت: انقلاب به صورت رسمی از این روز آغاز شد.

 

وی با اشاره به حوادث روز 15 خرداد 42 خاطرنشان کرد: بنده به اتفاق جمعی از علما و فضلا همچون شهید مطهری، مرحوم فلسفی و شهید هاشمی نژاد در شب 15 خرداد 42 دستگیر و یک سال را در زندان شهربانی سپری کردیم.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که آن ایام برای ما سرشار از عبرت‌ها و درس‌ها بود، اظهار کرد: دشمن در 15 خرداد 42 به دست خود گور خویش را کند.

 

اجازه ندهیم بر ایام سرنوشت ساز انقلاب غبار فراموشی بنشیند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر زنده نگه داشتن ایام تاریخی و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، گفت: گاهی گرد و غبار فراموشی بر روزهای سرنوشت ساز می‌افتد و بر ما لازم است که این روزها را زنده نگاه داریم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: نسل امروز از حوادثی همچون 15 خرداد 42 بی خبر است و باید با تشریح حوادث آن روزها تاریخ آن زمان را به این نسل منتقل کنیم.

 

وی با بیان این‌که چیزهایی که ارزان به دست می‌آید، راحت از دست می‌رود،، تصریح کرد: ما انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌ایم و برای حفظ آن باید تلاش کنیم.

 

امواج انقلاب اسلامی به سراسر جهان رسیده است

این مرجع تقلید بیان کرد: برنامه‌ای که امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب در نظر گرفت نه تنها در ایران و منطقه بلکه امواج آن به سراسر جهان نیز رسید که این امر نشان از اصالت، عظمت و اخلاص امام خمینی(ره) بود.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی انقلاب اسلامی را به شجره طیبه‌ای که در قرآن آمده تشبیه کرد و گفت:‌ ریشه انقلاب اسلامی در اعماق زمین محکم شده و شاخه‌های آن بر آسمان و میوه‌های آن هم نمایان و قابل استفاده برای دوست و دشمن است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که روز مهم و تاریخی 15 خرداد 42 باید در دروس مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها بیاید، ابراز کرد: این روز بزرگ باید به طور جدی به نسل جدید منتقل شود تا آنها با زحماتی که برای انقلاب کشیده شده بیشتر آشنا شوند.

 

اقدام در جهت استحکام نظام ذخیره یوم المعاد است 

وی در ادامه خطاب به اعضای ستاد مرکزی گرامیداشت پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد، گفت: برنامه شما برای سالروز 15 خرداد تنها نباید به این روز خلاصه شود بلکه در سایر ایام نیز باید به این روز مهم پرداخت و برای آن تبلیغ کرد.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: از تقارن 15 خرداد امسال با شهادت امام کاظم(ع) باید به بهترین شکل استفاده شود.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که زحمات اعضای گرامیداشت 15 خرداد ذخیره‌ای برای یوم‌المعاد است، ابراز کرد: باید پایه‌های نظام اسلامی را محکم کرد و این اقدامات نیز در همین راستا است و قطعا در نامه اعمال زحمت کشان این مسیر نوشته خواهد شد./927/پ201/ج

ارسال نظرات