۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۷۳۰۹۸
مهدویت و رسانه؛

رسانه باید منتظر پرور باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که رسانه باید منتظر پرور باشد، گفت: مخاطب با ارتباط با رسانه باید با آموزه‌های مهدوی آشنا شود و معارف دین را یاد بگیرد.
امام زمان
حجت‌الاسلام غلامحسن محرمی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا، با اشاره به اهمیت رسانه در بحث مهدویت گفت: رسانه منسوب به امام زمان باید رسانه وزینی باشد و در آن حرف بی سند گفته نشود و صحبت‌های پوچ و بی‌معنا در آن وجود نداشته باشد.
وی افزود: رسانه باید در راستای  اهداف مهدویت و انتظار باشد تا جامعه اسلامی رنگ و بوی مهدوی پیدا کند و در واقع رسانه می بایست مردم را برای ظهور امام زمان آماده کند.
این استاد حوزه علمیه قم درباره ویژگی‌های رسانه اظهار داشت: رسانه باید منتظر پرور باشد، یعنی مخاطب آن با ارتباط با رسانه باید با آموزه‌های مهدوی آشنا شود و معارف دین را یاد بگیرد.
وی تصریح کرد: رسانه از یک سو می‌تواند به معرفی امام و شناخت شخصیت ایشان و غیبت امام و فلسفه غیبت و راه‌های بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) بپردازد.
حجت‌الاسلام  محرمی ادامه داد: از سوی دیگر رسانه می‌تواند به تبلیغ فرهنگ انتظار و این‌که «منتظر واقعی حضرت کیست» و «چه افرادی می‌توانند بعد از ظهور با ایشان همراهی کنند» بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: که یکی دیگر از وظائف رسانه این است که از بروز مشکلات و موانع در بحث مهدویت جلوگیری کند و راه‌های به دام فتنه نیفتادن را، به مردم نشان دهد.
این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی از وظائف رسانه این است که از افراد صاحب نظر در عرصه‌های فرهنگی و به ویژه دینی در راه نشر ارزش‌های اسلام و مهدویت استفاده کند.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات و آفاتی که در این زمینه وجود دارد و بسیار در بحث مهدویت ریشه دوانده است، برخورد احساسی با موضوع مهدویت است که عواقب ناگواری را به همراه دارد.
حجت‌الاسلام  محرمی در پایان با اشاره به زمینه سازی ظهور از سوی رسانه گفت: زمینه سازی برای ظهور بحث بسیار عمیقی است چون وظیفه ما انجام وظائف محوله است و در نتیجه کار دخیل نیستیم./979/ت302/پ
ارسال نظرات