۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۰۵۹
آیت الله شبستری:

غفلت از مطالبات رهبر انقلاب در عرصه مقابله با جنگ نرم آسیب‌های فرهنگی را افزایش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که جنگ نرم دشمنان هیچگاه متوقف نخواهد شد، گفت: مطالبات رهبری بایستی در مقابله با جنگ نرم پیگیری شود، منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها و ناملایمات، بی توجهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی است.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به این‌که عمده گروه هدف دشمنان در قالب جنگ نرم جوانان از دانش آموزان و دانشجویان هستند، اظهار داشت: دشمنان با ترفندهای جدید تبلیغاتی و جذاب به دنبال استحاله فرهنگی جوانان ایرانی هستند.


وی با بیان این‌که استکبار جهانی به کمک رسانه‌های جمعی خود درصدد هویت‌زدایی از جوان ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی همواره بر دین‌گریزی جوانان و اختلاف فرهنگ نسل‌ها سخن می گویند، در حالی که جوانان امروز فرزندان جوانان انقلابی دیروز هستند و همان روحیه ولایت‌مداری و دین‌گرایی در وجود آنان موج می زند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی فرهنگی برای جوانان نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: ویژه برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان بایستی با رویکرد به‌روز و آشنایی نوجوانان و جوانان با مواضع خصمانه دشمنان اجرایی شود، ضمن این‌که باید امکان بهره مندی فرزندان خانواده های بی بضاعت از این طرح ها فراهم شود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که جنگ نرم دشمنان هیچگاه متوقف نخواهد شد، گفت: مطالبات رهبری بایستی در مقابله با جنگ نرم پیگیری شود، منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها و ناملایمات، بی توجهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی است، باید اجرای مناسب طرح اوقات فراغت جدی گرفته شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که تعدد دستگاه های متولی طرح اوقات فراغت همواره موجب بروز برخی موازی‌کاری ها شده است، گفت: این طرح باید به‌گونه ای فراگیر شود که همگان از آن استفاده و برای برنامه ریزی در این خصوص قبل از آغاز تابستان زمان مناسبی است.


نماینده خبرگان رهبری خواستار بسیج عمومی دستگاه های متولی، ساماندهی برنامه های اوقات فراغت و تجمیع بودجه این طرح‌ها برای پرهیز از موازی کاری های بی مورد شد و گفت: گاه مشاهده می شود در منطقه ای که تراکم مساجد بیشتری دارد، جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می دهد، اما منطقه ای که از وجود مساجد کم‌بهره است، جوانانش بی‌بهره از طرح اوقات فراغت هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه سیاسی ملت ایران در جریان انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: تلاش دشمن برای حضور کمرنگ مردم در صحنه نیز یکی از ترفندهای جنگ نرم و رسانه ای بود، در شرایطی که استکبار با تمام قوا برای براندازی نظام اسلامی پا به میدان گذاشته، ما نیز باید با رویکرد جهادی برای مقابله با فرهنگ مبتذل غربی همت کنیم./935/پ201/س

ارسال نظرات