۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۱۶۰
معاون سازمان تبلیغات اسلامی:

دولت جدید برای برای ترویج اندیشه امام و رهبری در فضای بین‌الملل تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تردید در سلامت انتخابات سال 88 و اظهار نظر مبنی بر این‌که انتخابات امسال دموکراتیک‌ترین انتخابات جهان بود را نتیجه هوا و نگاه مادی به مسائل انقلاب اسلامی دانست و زمینه سازی برای ترویج اندیشه های ناب امام و رهبری در جامعه و فضای بین الملل را یک مطالبه از رییس جمهور منتخب ملت ذکر کرد.
حجت‌الاسلام سيد جواد موسوي هوايي، معاون پژوهشي سازمان تبلبغات اسلامي

حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اتحاد، اتفاق، همدلی و انسجام را پیام حضور مردم در انتخابات دانست و افزود: به عبارتی در شهرهای بزرگ تر پیام اعتدال و تدبیر است؛ این خیلی روشن است و ما هیچ وقت نمی‌خواهیم از حقیقتی که پیش آمده، استنکاف کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی گفت: گرچه یک پیروزی خوب و قابل اطمینان اما لب به لبی بود، بزرگواری که انتخاب شدند، رییس جمهور همه مردم هستند و شرعا و قانونا باید از او پشتیبانی شود.
دولت یازدهم بسترها را به گونه‌ای فراهم کند که اندیشه امام و رهبری در جامعه و فضای بین‌الملل فراگیر شود
وی با بیان این‌که توقع حوزات علمیه تثبیت اندیشه اسلامی با رویکرد اهل بیت(ع) و اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در جامعه است، ابراز داشت: از سوی مدیریت کلان اجرایی کشور که ریاست جمهور است، باید بسترها و فضای فرهنگی به‌ویژه در فضاهای تحقیقاتی و بالاخض فضاهای هنری، به گونه‌ای فراهم شود که اندیشه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری و بالاتر از آن ارزش‌های انقلاب اسلامی، تشیع و اسلام نشر پیدا کند و بلکه در منطقه و فضای بین المللی انقلاب بتواند فراگیر شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که رفتار برخی در سال 88 مؤید فتنه و تقلب بود، اما انتخابات امسال را دموکراتیک‌ترین انتخابات جهان خواندند، تحلیل شما از این رفتار چیست؟ گفت: اولا ما مأمور به جذب حداکثری هستیم و سپس باید هوشمندانه و با بصیرت حرکات و سکنات کسانی را که به‌عنوان الگو در جامعه می‌خواهند مطرح بشوند را تعقیب کنیم.

وی در ادامه افزود: نکته‌ای که حتی رسانه‌های غربی به آن اشاره کردند، اما از کنار آن سریع گذشتند، موضوعی اساسی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی است که هم خود ما و هم کسانی که این کلمات را مطرح کردند، باید دقت کنند که در سال 88 هم دموکراتیک ترین انتخابات انجام شد، منتهی به دلیل این‌که آن کسی که نزدیکتر به ما بود، رأی نیاورد، ما نپذیرفتیم و هرچقدر به قانون مداری و پیگیری کردن مسائل از طریق قانونی دعوت شدیم، نپذیرفتیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: قطعا جز هوا و جز نگاه مادی به مسائل انقلاب چیز دیگری نیست، منتهی افراد نظرات خود را دارند و این نظرات برای خودشان محترم است.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی افزود: ما این نظرات را با قانون اساسی جمهوری اسلامی، بیانات شفاف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و با قوانین کشور مقایسه می‌کنیم؛ وقتی مغایرت داشت ما نوکر دلیل هستیم، نمی‌توانیم بگوییم این فرد هر چه گفت، درست است.

وی ابراز داشت: نسبت به ولی فقیه و پس از او و بالاتر از او امام معصوم ما این استثنا را داریم؛ یعنی ولی فقیه برطبق شأنیت الهی که دارد، بر اساس اصول و فروع دین و برداشت صحیح و مجتهدانه‌اش از مجموعه معارف، ممکن است چیزی را بفرماید که در قانون اساسی نیست و بفرماید هم‌اکنون صلاح جامعه این است که اینگونه حرکت کند اما در غیر این صورت نه.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: افراد باید بسیار دقت کنند؛ شهید مطهری(ره) می‌فرماید بزرگان اشتباهات بزرگ می‌کنند، جمله صحیحی است اما تأسف دارد.

چگونه می‌خواهیم پاسخ تاریخ، ایران و مردم را بدهیم؟

حجت‌الاسلام موسوی هوایی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در روز بیست و نهم خرداد ماه سال88 فرمودند اگر کسی کشته و زخمی بشود، جواب این خون‌ها را چه کسی می‌خواهد بدهد، اظهار داشت: ما چگونه می‌خواهیم پاسخ تاریخ، ایران و مردم را بدهیم؟

وی با بیان این‌که به نظر من باید این رفتارها و نظرات را ثبت و هوشمندانه تحلیل کنیم، گفت: ما نباید اختلاف افکنی کرده و بر آن شیپوری که دشمن می‌دمد، بدمیم و هم‌اکنون با تبعیت از مقام معظم رهبری ان شاءالله باید سیر خودمان را داشته باشیم. /956/ت302/ج

ارسال نظرات