۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۷۰
شب گذشته؛

همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و حجت‌الاسلام حسین حائری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ائمه جماعات مساجد شهر مشهد شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین حائری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام حائری، رونق به وجود آمده در مساجد را در حد قابل قبول خواند و گفت: با وجود رونق خوب مساجد، ولی متأسفانه هنوز بسیاری از مساجد در شهرستان‌ها و همچنین حاشیه شهر مشهد از حضور امام جماعت محروم هستند و با توجه به اهمیت این موضوع در آستانه ماه مبارک رمضان، از مسؤولان حوزه علمیه، ‌برنامه ریزان و آینده نگران این جریان مهم انتظار می‌رود تا موضوع هجرت، اعزام و استقرار روحانیون در مناطق نیازمند را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با یادآوری نزدیک شدن ماه رمضان، اظهار داشت: اگر برای جوانان برنامه ریزی نشود، دشمن برای آنان برنامه ریزی خواهد کرد همان طور که تا کنون نیز برنامه‌های بسیاری را پیاده کرده؛ باید مردم را در این برنامه‌ها دخالت داد و از خودشان استمداد گرفت.
وی به برنامه‌های قابل اجرا در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله تفسیر قرآن که دارای اولویت نسبت به سایر برنامه‌ها است و به طور اخص سوره هجرات در سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام حائری اولویت در فعالیت‌های این مرکز را تثبیت این واقعیت در مساجد که امام جماعت مدیر مسجد است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که امام جماعت، مدیر مسجد است، باید تمام دست اندر کاران اداره مسجد را توجیه کرد که اداره تمام امور مسجد با امام جماعت است و خود ائمه جماعات نیز باید این مدیریت را در مسجد اعمال کنند.
یادآور می شود، علاوه بر حجت الاسلام حائری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد نیز به ایراد سخنانی پرداخت./931/پ202/ع
ارسال نظرات