۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۵۳۰
مدیر کل کمیته امداد استان قم خبر داد؛

اجرای طرح‌های مفتاح‌الجنه، شفا و محسنین در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از اجرای طرح مفتاح‌الجنه، شفا و محسنین در ماه مبارک رمضان کمیته امداد خبر داد.
نشست خبري مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان قم نشست خبري مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان قم نشست خبري مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته امداد که در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برگزار شد، گفت: نزدیک به 20 هزار خانواده را تحت پوشش داریم که این آمار سه و سه دهم آمار جمعیت استان قم را پوشش می‌دهد.
وی با بیان این‌که از نظر بعد حمایت خانوادگی کمیته امداد قم سومین استان کشور به شمار می‌آید، افزود: در سه ماهه اول امسال 5100 خانوار از زنان بی‌سرپرست بیمه شده‌اند که بخشی از این هزینه از سوی دولت و بخشی از سوی کمیته امداد صورت گرفته که سهم سرانه کمیته امداد در این زمینه 10 میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اظهار داشت: نزدیک به 2500 یتیم زیر نظر کمیته امداد وجود دارد که 12 هزار 653 حامی از این یتیمان حمایت می‌کنند و تعداد افراد یتیم بدون حامی نزدیک به 50 تا 60 نفر است که در تلاش هستیم این یتیمان هم از کمک‌های حامیان بهره‌مند شوند.
جلالی با بیان این که 25 میلیارد ریال بابت کمک ‌معیشت و مستمری به خانواده‌‌های تحت پوشش تقدیم شده است، خاطرنشان کرد: بابت هزینه درمان در سه ماهه امسال 8 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به این‌که امسال هزینه درمان افراد تحت حمایت با توجه به گرانی دارو بسیار افزایش داشته است، تصریح کرد: برای ساخت مسکن خانواده‌های تحت پوشش 5 میلیارد ریال صرف و هزینه شده است
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ابراز داشت: در سه ماهه اول سال جاری برای 170 زوج، با هدف تأمین مسکن و ازدواج آنان، سه میلیارد و یکصد میلیون ریال صرف شده است و 60 میلیارد و 360 میلیون ریال به هزار و 261 نفر در قالب وام قرض الحسنه و به 540 نفر در قالب وام اشتغال بدون کارمزد پرداخت شده است.
وی مردم را ستون خیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: کمک‌های مردم به نیازمندان بسیاری از برنامه‌های کمیته امداد را اجرایی کرده است و این امر به جایی رسیده که در سه ماهه نخست امسال مردم مبلغ 38 میلیارد ریال را صرف کمک به محرومان و نیازمندان کرده‌اند.
جلالی با بیان این که کمک‌های مردمی در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است، گفت: این رشد کمک‌های مردمی کار بسیار ارزشمندی است و جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و این امید را افزایش می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم کار حمایت از محرومان را به خود مردم بسپاریم.
طرح اوقات فراغت کمیته امداد برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت
وی در ادامه از برگزاری طرح اوقات فراغت برای دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و افزود: برای 3 هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش کلاس‌هایی با محوریت آموزش سبک زندگی دینی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برگزار می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به این که شش پایگاه برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ساماندهی و بنا به تفکیک جنسیت در اختیار فرزندان خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته است، اظهار داشت: این کلاس‌ها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور‌ماه سال جاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: تمام هزینه‌ کلاس‌های اوقات فراغت که نزدیک به 3 میلیارد ریال برآورده شده از سوی کمیته امداد پرداخت و هزینه‌ای از افراد تحت حمایت دریافت نشده است.
توزیع سبد کالایی بین محرومان در ماه مبارک رمضان
جلالی با بیان این‌که رویکرد و نگاه مردم در ماه مبارک رمضان برای دستگیری از نیازمندان بیشتر است، گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ماه رمضان و اطعام و افطاری به عنوان یکی از جلوه‌های ارزشمند کمک اغنیاء به فقرا 10 هزار سبد غذایی در هفته اول این ماه مبارک توزیع می‌شود که برای هر سبد به صورت میانگین مبلغ 60 هزار تومان پیش‌بینی شده است.
وی رضایت و بهره‌مندی محرومان از کمیته امداد و ماه رمضان را از اهدف مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) برشمرد و ابراز داشت:  تلاش داریم در هفته دوم ماه مبارک رمضان سبدهای کالایی 10 هزار خانواده دیگر تحت حمایت کمیته امداد را به دست آنها برسانیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به این‌که سبد کالایی شامل موادی همچون برنج، روغن، شکر، حبوبات و ماکارونی است، اظهار داشت: مردم و خیرین می‌توانند نسبت به وسع خود در یک یا چند سبد کالایی شریک شوند.
اجرای طرح محسنین ویژه خانواده‌های عائله‌مند و طرح شفا برای بیماران صعب‌العلاج
وی از اجرای طرح محسنین در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در این طرح از خانواده‌های عائله‌مند و پردرآمد به جهت دارا بودن هزینه‌هایی از قبیل شهریه دانشجویان، اجاره خانه و معیشت حمایت می‌شود.
جلالی با اشاره به اجرای طرح شفا برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: از مردم و خیرین برای حمایت از این بیماران ثبت‌نام به عمل می‌آید.
وی به نقش حمایت‌های کمیته امداد از افراد اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های این کمیته بسیار نقش‌آفرین است به گونه‌ای که 12 نماینده مجلس زمانی در زمره مددجویان کمیته اماد بوده‌اند و امروز در چنین جایگاهی قرار دارند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم  خاطرنشان کرد: طرح ثبت‌نام حامیان ایتام نیز از ابتدای ماه رمضان در پایگاه‌های مختلف این اداره انجام می‌شود و مبلغ 30 هزار تومان برای هر ماه حداقل مبلغی است که حامیان باید بپردزاند.
بازدید مسؤولان از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با عنوان طرح «مفتاح‌الجنه»
وی با اشاره به بازدید مسؤولان از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: بر آن هستیم تا با حضور مسؤولان استانی در ماه مبارک رمضان روزانه از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح «مفتاح الجنه» با هدف ایجاد رابطه با نیازمندان و آشنایی با مشکلات آنها از نزدیک بازدید کرده و از حال آنها باخبر شویم.
جلالی تصریح کرد: بازدید از خانواده‌های تحت حمایت سبب ایجاد رابطه بیشتر مسؤولان و خیران با نیازمندان می‌شود و همدلی و هم اندیشی را احیا کرده و ارزش‌های اجتماعی و محبت را توسعه می‌دهد.
وی در پایان ابراز داشت: مردم و خیرین می‌توانند برای حمایت از افراد تحت پوشش  مبالغ خود برای اطعام . افطارزی محرومان را به شماره حساب 27/13226235 با شناسه 51/55555 بانک ملت واریز کنند./907/پ201/پ
ارسال نظرات