۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۸۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

نبود رهبری دینی عامل شکست انقلاب مصر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که منشاء اختلافات داخلی مصر نبود رهبری دینی در جامعه بود، گفت: شکست انقلاب مصر بعد از یک سال نتیجه نبود رهبری دینی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با بیان این‌که تحولات اخیر مصر بسیاری از حقایق را به سردمداران کشورهای عربی منطقه ثابت کرد، اظهار داشت: وابستگی به غرب، بی توجهی به مطالبات مردمی و عدم بهره‌مندی از رهبری دینی مسائلی است که باید از حوادث اخیر مصر عبرت گرفته شود.

وی با بیان این‌که رییس جمهور مصر نتوانست پس از استقرار  مطالبات مردمی و نزاع‌های قومی و مذهبی را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، انقلاب اسلامی ایران می توانست الگویی تمام عیار و مناسب برای منتخبان انقلابیون کشورهای عربی منطقه قرار گیرد، رمز عزت و تعالی نظام اسلامی ایران در ولایت فقیه و رهبری نهفته است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که رهبری رکن رکین موفقیت انقلاب و تحولات در جامعه است، افزود: انقلاب مصر نتوانست رهبری مذهبی بر اساس فرهنگ های اسلامی آن کشور برگزیند تا آنان را هدایت کرده و از اختلاف ها دور نگه دارد، به عبارت دیگر شکست انقلاب مصر بعد از یک سال نتیجه نبود رهبری دینی است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش رهبری در طول 34 سال گذشته گفت: نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای در هدایت مردم بسیار ارزشمند و ستودنی است، انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا کنون دسیسه های بسیاری را شاهد بوده اما با رهبری های داهیانه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب این دسیسه ها نقش بر آب شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی اظهار داشت: رمضان، ماه میهمانی خدا و خوبی ها بوده که پیامبر اکرم شب هایش را بهترین شب ها، روزهایش را بهترین روزها و ساعاتش را بهترین ساعت ها عنوان کرده است، این ماه فرصتی برای پالایش درونی و زدودن زنگار گناهان است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که فلسفه روزه داری تنها گرسنگی، تشنگی و عمل به تکلیف نیست، خاطرنشان کرد: یاد نیازمندان بودن، تمرین صبر، تحمل و مقابله با مشکلات و تقویت اخلاق کریمه اسلامی از جمله آثار مثبت روزه داری است، که متأسفانه گاهی به تجمل‌گرایی در سفره های احسان و افطاری مورد خدشه قرار می گیرد.


وی در پایان بر جدیت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با روزه خواران در ملاء عام تأکید کرد و گفت: مقابله با مظاهر روزه خواری تکلیف همگان است، چراکه امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی بر عهده هز مسلمان است، آن عده که با لجاجت و آگاهانه اقدام به روزه خواری در ملاء عام می کنند، در واقع به اسلام و نظام دهن کجی می کنند./935/پ202/ج

ارسال نظرات