۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۹۴۱

فعالیت‎های دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه آذربایجان شرقی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف اقدام به ارزیابی قرآنی هزار و 600 طلبه مدارس علمیه استان پرداخت.
فعالیت‎های دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه آذربایجان شرقی تشریح شد

علی بدری، مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های این مرکز قرآنی فعال در حوزه علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب استان از جمله برنامه های جنبی حوزه بوده که جزو دروس حوزه محسوب نمی شود.


وی با بیان این‌که فعالیت های دفتر با هدف برنامه‌ریزی برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی در میان طلاب علوم دینی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد انس با قرآن، دوره های مختلف آموزشی قرآنی، دعوت از اساتید برجسته حوزوی از سراسر کشور و ارزیابی سواد قرآنی طلاب مشغول به تحصیل در مدارس علمیه استان از جمله فعالیت های این دفتر در سال تحصیلی گذشته بوده است.


بدری با بیان این‌که دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف اقدام به ارزیابی قرآنی هزار و 600 طلبه مدارس علمیه استان پرداخت، خاطرنشان کرد: استقبال طلاب مدارس علمیه از برنامه های این دفتر بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی شد که این برنامه ها در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری می شود.


مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به حضور طلاب استان در مسابقات قرآنی مؤسسه قرآن و عترت مرکز مدیریت قم در رشته‌های حفظ قرآن در جزءهای 1و 5 و 10 و 15، تفسیر، مفاهیم و ... یادآور شد: در این مسابقات محسن دامادی‌پور به عنوان نفر اول و حسین ناطقی به عنوان نفر دوم مسابقات حفظ قرآن در 10جزء برگزیده شدند که هر دو از طلاب پایه 7 مدرسه طالبیه تبریز هستند.


وی با بیان این‌که مسابقات مؤسسه قرآن و عترت مرکز مدیریت قم با حضور برگزیدگان مدارس علمیه سراسر کشور برگزار شد، افزود: در همین مسابقات در رشته تفسیر نیز حمید آوانفری طلبه پایه 4 از مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز به عنوان نفر پنجم برگزیده شد.


بدری یکی دیگر از برنامه‌های دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان را فراخوان حفظ 5 جزء قرآن در عرض دو ماه ویژه طلاب برادر عنوان کرد و گفت: طی این فراخوان 30 نفر از طلاب منتخب، ثبت نام شدند که در نهایت 90 درصد شرکت کنندگان توانستند در عرض 50 روز 5 جزء قرآن را حفظ کنند.


مسؤول دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی دعوت از اساتید قرآنی در مناسبت‌های مختلف برای اجرای برنامه در حوزه علمیه خواهران و برادران تبریز و همچنین حوزه علمیه شبستر را از دیگر برنامه های این مرکز برشمرد و یادآور شد: درهمین راستا در سال تحصلیی گذشته حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم، داور بین‌المللی حفظ قرآن کریم نیز در مدارس علمیه تبریز حضور یافت.


وی به همکاری دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب آذربایجان شرقی با مهد قرآن و مؤسسات قرآنی فعال در استان اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌ها ختم دوره‌ای قرآن است که بیش از 3 دوره میان طلاب تمام مدارس استان در مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.


بدری برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآنی و دوره‌های تدبر در کلام وحی با حضور 30 طلبه و طرح قرائت حداقل یک صفحه‌ از قرآن بعد از نمازهای جماعت در مدارس علمیه برادران سراسر استان را از دیگر فعالیت های این دفتر برشمرد و گفت: ارزیابی سواد قرآنی طلاب سراسر استان در چهار مرحله صورت گرفت که با تشکیل پرونده برای تک تک طلاب همراه بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات