۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۷۵۰۹۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی قنوات در ماه مبارک رمضان، برگزاری آزمون دوره تفسیر سوره نحل ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی قم و راه‌اندازی 200 سایت در پورتال تبیان قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: برنامه‌های این اداره فرهنگی در ماه مبارک رمضان مانند سال‌های گذشته در دو بخش فرهنگی تبلیغی و قرآنی، با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
وی افزود: غبارروبی مساجد، اعزام مبلغ به روستاهای تابعه، برگزاری کلاس‌های قرآن شامل روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و تفسیر، برگزاری محفل انس با قرآن، اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط روحانیان مستقر و ائمه جماعات مساجد از برنامه‌های این اداره است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های قرآنی که در این ماه مبارک برگزار می‌شود، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم در مسجد جامع شهر قنوات و همچنین برنامه حفظ قرآن کریم است که با همکاری هیئات مذهبی بخش مرکزی برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
برگزاری اولین دوره آموزشی مدیران هیئات مذهبی در قم
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری نخستین دوره آموزشی هیئات مذهبی خبر داد و گفت: این دوره با حضور 200 مدیر هیأت در قالب هشت جلسه در چهار روز برگزار شد.
محمدعلی بختیاری درباره آمار ثبت شده هیئات مذهبی، اظهار کرد: تقریبا دو هزار هیأت مذهبی به ثبت رسیده است که 1110 هیأت فعالیت دارند و جلسات آنها به صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که ‌120 هیأت مذهبی ویژه بانوان فعالیت دارند تصریح کرد: 400 هیأت ویژه جوانان نیز ثبت شده‌اند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: شناسنامه هیئات مذهبی در راستای ساماندهی و نظم بیشتر از دو سال گذشته توزیع شده است.
بختیاری با اشاره به راه‌اندازی سایت ویژه هیئات مذهبی استان گفت: هیئات مذهبی گزارش و عملکرد فعالیت‌های خود را به صورت الکترونیکی به سایت هیئات ارائه خواهند کرد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیران هیئات مذهبی ‌خاطرنشان کرد: این دوره با حضور 200 مدیر و مسؤول هیأت مذهبی با بهره گرفتن از اساتید مجرب از حوزه و دانشگاه در قالب هشت جلسه چهار روزه برگزار شد.
وی به محورهای آموزشی نخستین دوره آموزشی مدیران هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: اخلاق در هیأت، هیأت و خانواده، احکام در هیأت، قرآن و ادعیه، ‌مدیریت در هیأت،‌ وحدت اسلامی و تاریخ از بخش‌های آموزشی این دوره بود.
غبارروبی مسجد حضرت زینب با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
مراسم غبارروبی مسجد حضرت زینب(س) قم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان برگزار ‌شد.
به مناسبت فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مراسم غبارروبی مسجد حضرت زینب(س) واقع در خیابان هفتم تیر قم شب گذشته برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی ضمن مشارکت در غبارروبی و عطرافشانی مسجد، در جمع مردم به سخنرانی پرداخت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت غبارروبی مساجد و این‌که خداوند بزرگ‌ترین پیامبرانش را برای نظافت مساجد مأموریت داده است، از همه دست‌اندرکاران مساجد استان که در غبارروبی مساجد مشارکت داشتند تشکر کرد.
راه‌اندازی 200 سایت در پورتال تبیان قم
یکی از مسؤولان سایت تبیان قم از طراحی و راه اندازی 200 سایت در پورتال جامع اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا رشیدی در جلسه آموزش سایت‌های هیئات مذهبی و طرح اوقات فراغت گفت: این 200 سایت از هیئات مذهبی و فعالان مساجد در قم و با نظارت و پشتیبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بارگذاری می‌شود.
در جلسه آموزش سایت‌های هیئات مذهبی و طرح اوقات فراغت، نحوه بارگذاری و وارد کردن اطلاعات و کاربردهای سایت‌های هیئات مذهبی و اوقات فراغت برای شرکت کنندگان تشریح شد.
مردمی‌بودن مهمترین ویژگی برنامه‌های مساجد است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تقدیر از مشارکت گسترده مردم در غبارروبی مساجد، مردمی بودن را مهم‌ترین ویژگی این پایگاه‌های عبادی و تربیتی دانست.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این مراسم به اهمیت غبارروبی مساجد اشاره کرد و گفت: خداوند برای تطهیر و تنظیف خانه خودش به بزرگ‌ترین پیامبران الهی مأموریت می‌داد که این نشان دهنده جایگاه والای تطهیر و آماده سازی مساجد است.
وی ادامه داد: مسجد از این نظر که منسوب به خداوند است باید از نظر ظاهری و اجرای برنامه‌های معنوی و عبادی جزو بهترین مکان‌ها باشد.
حجت‌الاسلام اسکندری با قدردانی از همه کسانی که با شوق و اشتیاق فراوان در امر غبارروبی مساجد مشارکت کرده‌اند اظهار کرد: کسانی که در مسیر سر و سامان دادن به ظاهر و برنامه‌های مسجد قدم بر می‌دارند در حقیقت به خداوند و دین او و فرهنگ الهی خدمت می‌کنند و خداوند از کار آنها خشنود است.
وی تأکید کرد: درست است که سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تشویق مردم به غبارروبی مساجد و همچنین حمایت و پشتیابی از آنها فعالیت می‌کند اما این مردم هستند که در رسیدگی به امور مسجد پیشقدم می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مشارکت برخی نهادها از جمله شهرداری را در شست‌وشوی فرش‌ها و نظافت محیط پیرامون مساجد، قابل تقدیر دانست.
حجت‌الاسلام اسکندری مردمی بودن را یکی از مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های مساجد عنوان کرد و گفت: مساجد به صورت مردمی اداره می‌شوند تا با حضور یک امام جماعت آشنا به مسائل، استقلال این مکان‌های عبادی و تربیتی حفظ شود و دست‌خوش حوادث سیاسی و باندی قرار نگیرد.
وی با بیان این‌که مردمی بودن مساجد مورد تأکید علما و بزرگان دینی است، شرکت گسترده مردم در برنامه‌های مساجد را سبب ارتقای سطح فرهنگ دینی و معنوی جامعه دانست.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، امسال در ماه مبارک رمضان تمامی مساجد استان قم با حضور ائمه جماعات، روحانیان مستقر و مبلغان اعزامی فعال هستند.
برگزاری آزمون دوره تفسیر سوره نحل ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی قم
آزمون ورودی دوره آموزشی ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نحل در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این آزمون که روز شنبه برگزار شد، کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی و ادارات تابعه حضور داشتند.
این آزمون در قالب 40 سؤال تستی و با هدف آشنایی کارکنان با تفسیر قرآن کریم برگزار شد.
افرادی که در این آزمون موفق به کسب حد نصاب نمره شوند در دوره آموزشی ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نحل شرکت خواهند کرد.
دوره آموزشی ترجمه و تفسیر سوره نحل در آینده‌ای نزدیک در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود./907/ت302/ی
ارسال نظرات