۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۴۷۸
نماینده مجلس خبرگان:

ترویج امر به معروف مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های کشور استفاده شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از ظهر امروز در همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر که در مرکز استان برگزار شد با اشاره به تأکید اسلام به مسأله امر به معروف و نهی از منکر، گفت:  با توجه به میدان فعالیت امر به معروف و نهی از منکر در دو میدان داخلی و بین المللی، باید بسیار پر رنگ عمل کنیم.

 

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و افزود: برای بسط و گسترش این فرهنگ دینی در جامعه نیازمند بسیج عمومی هستیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، باید عمل و گرفتارمان یکی باشد، گفت: امروز دغدغه اساسی در این فریضه مهم دینی مسأله تبلیغ است و از آن مهم تر نیز در این امر الهی، مسأله گفتار و تذکر است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد، خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی تاکید شده که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد.

 

وی یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های کشور استفاده شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها در‌باره چیزی که در قانون وجود دارد، نیست؛ بلکه امر به معروف و نهی از منکر همه چیز را می‌بیند و همه را مسؤول می‌داند.

 

امام جمعه گرگان با تأکید بر این که معروف در ابعاد گوناگون زندگی باید شناخته شود و باید معروف‌ها و منکر‌ها را گام به گام برای مردم روشن کرد، گفت: تبدیل این فریضه دینی به عنوان یک ارزش مهم در جامعه نیازمند تلاش همگانی و همچنین برنامه ریزی اصولی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و وجود کسی به نام یزید بالاترین منکر در زمان امام حسین(ع) بود، گفت: نگاه یک مسلمان به دنیا باید نگاه قرآنی باشد و ما باید در میدان جهانی طوری رفتار کنیم که جهان با نگرش مثبت به ما نگاه کنند.

 

وی گفت: باید یک نظر سنجی در سطح جامعه ما صورت بگیرد که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما با چه دیدی نگاه می شود و آیا نگاه جامعه ما همانی است که اسلام و پیامبران و امام حسین(ع) به امر به معروف داشتند.

 

امام جمعه گرگان افزود: باید در میدان جهانی طوری عمل کنیم که از دید جهان به ما بخوبی نگاه کنند و امت اسلامی در عین حال که یک وظیفه ای بین خودشان دارند باید در انجام وظایف خود در جهان نیز بخوبی عمل کنند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمن به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است، افزود: باید حواسمان را جمع کنیم که دشمن به دنبال اختلاف است و باید صداقت و امانت در سرلوحه کار قرار بگیرد. /950/پ202/ش

ارسال نظرات