۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۵۱۵

کتابخانه تخصصی حوزه علمیه تبریز راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه جامع و تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با بیش از 10 هزار جلد کتاب راه‌اندازی می شود.
کتابخانه

سیدعلی جوانمرد، معاون اجرایی، مالی و اداری حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کتابخانه جامع و تخصصی این مرکز علوم دینی با حمایت، عنایت و پیگیری آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ساختمان شماره 2 به زودی راه اندازی و افتتاح می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه مدرن که در نوع خود از آن می توان به یکی از کتابخانه های مهم حوزوی کشور یاد کرد، دارای بیش از 10 هزار جلد کتب نفیس فقهی، اصولی، کلامی، حدیثی، تفسیری و قرآنی است که منحصرا در اختیار طلاب علوم دینی استان قرار می گیرد.

 

جوانمرد تصریح کرد: راه اندازی این کتابخانه در جنب کتابخانه بزرگ عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) که آن هم به همت آیت الله شبستری و متولیان حوزوی در اختیار عموم جوانان قرار گرفته، می تواند در ارایه کتب تخصصی ویژه طلاب نقشی مهم ایفا کند، ضمن این‌که این کار فرهنگی سطح مطالعه غیردرسی طلاب را نیز ارتقاء می بخشد.

 

معاون اجرایی، مالی و اداری حوزه علمیه تبریز افزود: کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله سایت کامپیوتری، قرائتخانه، مخزن کتاب، کتابخانه دیجیتالی و همچنین مخزن کتب خطی و مرجع است که تمامی خدمات کتابخانه ای ارایه شده به صورت علمی و فنی صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان این‌که حدود هزار جلد کتب خطی در این کتابخانه در اختیار محققان و پژوهشگران حوزوی قرار می گیرد، گفت: بخشی از این کتب به صورت اهدایی و وقفی بوده و بخشی دیگر به همت متولیان حوزوی در اختیار کتابخانه قرار گرفته که سعی می شود نسخه دیجیتالی این کتاب ها نیز تهیه شود.

 

جوانمرد تصریح کرد: بخش کامپیوتری کتابخانه نیز مجهز به اینترنت پرسرعت و نرم‌افزاری روز علوم حوزوی، انسانی و اسلامی خواهد شد تا کاربران علاقه‌مند به استفاده از کتب الکترونیکی بتوانند از این فرصت جدید مطالعه نیز بهره مند شوند./ 935/پ202/ب 

ارسال نظرات