۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۷۶۳۹۰

اجرای طرح آسمانی‌ها در 400 کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی ها در سطح 400 باب از کانون های مسجدی این استان خبر داد.
اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اوقات فراغت آسمانی ها در سطح 400 باب از کانون های مساجد این استان برگزار می شود.

 

وی با  اشاره به اهمیت اجرای طرح های اوقات فراغت در جذب دانش آموزان اظهار کرد: اجرای این طرحها فرصت مغتنمی است که کانونهای فرهنگی هنری، پل ارتباطی بین مدرسه و مسجد  ایجاد کرده و نسبت به تربیت و آموزش آنان برنا مه ریزی کنند.

 

وی افزود: نوجوان و جوانان با شرکت در این طرحها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در یک فضای معنوی و مطمئن مسجد و کانون بهره مند شده و در مراحل بعدی با مسجد ارتباط دو سویه بر قرار می کنند.

 

هادی نیا با بیان اینکه، این طرحها از دهم تیرماه شروع شده و تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به تقارن تابستان امسال با ماه مبارک رمضان، کلاسهای آموزشی و فرهنگی در تیر ماه اجرا شده و کلاس های قرآنی و دینی و عقیدتی به شبهای ماه رمضان متمرکز شده است.    

 

وی پیش‌بینی کرد:  بیش از22 هزار جوان و نوجوان در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده و بیش از 10 هزار نفر در برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی، ورزشی و هنری به صورت تجمعی شرکت کنند.

 

به گفته مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان، با توجه به کیفیت برنامه‌ها به ویژه کلاس‌های آموزشی، رعایت نظم و حفظ انسجام، برنامه‌ریزی مطابق نیاز روحیّه جوانان و نیاز واقعی آنان، انطباق ایجاد کلاس‌ها با رشته‌های جشنواره بزرگ جوانان، همکاری با ارگان‌های مرتبط در جذب مربی، بیمه حوادث اعضا، و تعامل و ارتباط جدی با دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان از جمله پیشنهادات و تاکیدات این مرکز به مجریان طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها بوده که امید است با رعایت موارد فوق، شاهد برگزاری هر چه بهتر این طرح‌ها باشیم.

 

به گفته وی اطلاعات و آیین نامه و فرم های اوقات فراغت آسمانی ها و نیز تفاهمنامه سالانه فعالیت کانون ها در وب سایت دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان درج شده و مدیران طرح ها لازم است ضمن رعایت شرایط اعلام شده فرمهای مربوطه را تکمیل و جهت حمایت مالی به موقع ارسال کنند.

 

وی در پایان افزود: تشکیل کلاس های قرانی، طرح 1447، کلاس های احکام وعقاید، برنامه های فرهنگی و کتابخوانی ، کلاسهای مهارت آموزی، مهارتهای زندگی و فنی حرفه ای، اعزام مدیران مسئول و مسئولین کتابخانه های و نیز اعضای طرحها به اردوی مشهد مقدس، طرح تلاوت و تفسیر قران کریم و محافل انس با قران از جمله برنامه ها و رشته های آموزشی طرحهای اوقات فراغت کانونهای مساجد استان خواهد بود./935/د102/ب

ارسال نظرات