۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۷۰۷۷

پانزدهمین جلسه کمیته مشورتی قرآن کریم در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین جلسه کمیته مشورتی قرآن کریم با هدف ارتقا و ساماندهی فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پانزدهمین جلسه کمیته مشورتی قرآن کریم با هدف ارتقا و ساماندهی فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی شامگاه پنجشنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.


مصطفی صولتی، دبیر کمیته مشورتی قرآن کریم در این جلسه با تاکید بر تکریم و تجلیل شایسته از حافظان، قاریان و پژوهشگران استانی در سطح ملی و بین المللی، گفت: یکی از راهکار نخبه پروری در رشته های مختلف قرآنی توجه به جایگاه شایسته نخبگان قرانی برای ارائه الگوهای عملی به نسل امروز است.


وی در ادامه بر احیاء، احصا و اصلاح جایگاه جلسات سنتی قرآن کریم در استان اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارهای تقویت جلسات سنتی قران، بسترسازی مناسب برای طرح های حمایتی با تشکیل انجمن جلسات سنتی قرآن است.


این نخبه قرآنی، همچنین بر ضرورت تدوین شناسنامه جلسات سنتی قران کریم در جهت ساماندهی فعالیت های قرآنی استان تاکید کرد.


صولتی یکی از مشکلات اصلی در تشکیل جلسات سنتی قرائت قرآن در استان را نبود مکان مناسب و همراهی نکردن متولیان مساجد برای دراختیار گذاشتن فضای مساجد دانست.


وی یکی از راهکارهای تقویت جلسات سنتی قرآن کریم را تشکیل انجمن جلسات سنتی قرآن دانست و اضافه کرد: گام اولیه برای کاربردی کردن این طرح دعوت از اساتید جلسات سنتی برای بهره گیری از تخصص و دانش قرآنی نخبگان است.


ایجاد فضای مباحثه و تبادل نظر میان اساتید جلسات سنتی قرآن کریم، دریافت نشریات و نرم افزارهای تخصصی قرآن، ایجاد تسهیلات برای اساتید برای شرکت در نمایشگاه های تخصصی قرآن کریم از مهم ترین مصوبات پانزدهمین جلسه کمیته مشورتی قرآن کریم در ارومیه بود.


گفتنی است، در ادامه این جلسه اساتید و نخبگان قرانی عضو کمیته در رابطه با راهکاری های اجرایی و عملیاتی مصوبات ارائه شده در جهت تقویت و تعمیق آموزش مفاهیم و مضامین کلام وحی تبادل نظر کردند و مقرر شد در جلسه بعدی مقدمات تشکیل انجمن جلسات سنتی قرآن به صورت پایولت در شهرستان ارومیه فراهم و اساسنامه اجرایی آن تنظیم شود./936
/پ203/ب

ارسال نظرات