۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۷۷۴۸۶
آیت الله موحدی کرمانی:

خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود بی برکت است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود بی برکت است، گفت: باید قرآن را میان خانه‏ها آورده شود و قرائت آن محدود به مساجد نشود.
آيت الله موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در سیزدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، با تأکید بر نقش تلاوت قرآن در افزایش رفاه خانواده، گفت: بنابر روایات کسی که ایستاده قرآن بخواند خداوند در مقابل هر حرفی که می‏خواند صد حسنه به او می‏دهد که گویا صد کار خوب کرده باشد.

 

وی در ادامه افزود: همان طوری که بعضی در امور دنیایی زرنگ بوده و به دنبال پول بیشتری هستند بهتر است در امور دینی هم به فکر بهره بردن بیشتر باشیم و کارهایی که سبب بیشتر شدن ثواب اعمال مان می‏شود را انجام دهیم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر می‏خواهیم نماز بخوانیم چه اشکال دارد در نافله‏ نمازها باشد؛ برای سوره‏های طولانی چند آیه را بخوانیم ادامه سوره را نشسته بخوانیم، چند آیه به پایان سوره را ایستاده بخوانیم که در این صورت هم ثواب قرآن خواندن و هم ثواب ایستاده نماز خواندن را به انسان می‏دهند.

 

وی با اشاره به سوال اسحاق بن عمار از امام صادق (ع) پرسید، من قرآن را حفظ هستم آن را از روی قرآن بخوانم یا از حفظ؟ گفت: امام (ع) این گونه پاسخ دادند که، از رو بخوان مگر نمی‏دانی نگاه به آیات قرآن عبادت است.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که همان طور که نگاه به کعبه عبادت است نگاه به آیات قرآن هم عبادت است، گفت: پیامبر اسلام سفارش زیادی بر این نکته کرده‏اند که خانه‏های خود را نورانی کنید با خواندن قرآن و مانند یهود و نصاری آن را محدود به عبادت گاه‏ها نکنید.

 

وی همچنین ابراز داشت: یهود و نصارا با محدود کردن عبادت به عبادت گاه نورانیت را از خانه‏های خود بردند و اگر کسی در خانه زیاد قرآن بخواند برکت و خیر آن خانه زیاد می شود، صفا و صمیمیت آن خانه افزایش می یابد و گشایشی در کارهای اهل خانه ایجاد می‏شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بعضی می‏گویند در این خانه اجنه فراوان هستند اگر در آن خانه قرآن خوانده شود اجنه از آن محل فرار می‏کنند و این خانه محل رفت و آمد فرشتگان خواهد شد.

 

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر این که خانه‏ای که در آن قرآن خوانده نمی‏شود و یاد خدا در آن نیست برکتش کم می‏شود، گفت: وقتی فرشته‏ها در خانه‏ای کم بشوند شیاطین در آن‏جا حضور پیدا می‏کنند.

 

وی در پایان گفت: همان طوری که ستاره‏های آسمان برای اهل زمین نورافشانی می‏کنند، خانه‏هایی که در آن‏ها قرآن خوانده می‏شود برای اهل آسمان نورافشانی می‏کنند./9702/پ202/ج

ارسال نظرات