۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۷۶۸۵

معرفی 50 تن از مفاخر فقهی آذربایجان در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با افتتاح موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان در تبریز حدود 50 تن از فقها، علما و مفاخر دینی منطقه معرفی خواهند شد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به روند اجرای طرح "مفاخر آذربایجان‌ نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی" اظهار داشت: این طرح در راستای تبیین هویت دینی آذربایجان به ویژه مبانی معنوی و اعتقادی منطقه اجرایی می شود.


وی با بیان این‌که بخشی از اجرای این طرح مربوط به معرفی علما،‌ فقها، مجتهدین و مفاخر دینی منطقه آذربایجان است، خاطرنشان کرد: طرح با هدف آشنایی عموم به ویژه جوانان با سیره و سلوک علمی، ‌معنوی، سیاسی و اجتماعی علمای اعلام و معرفی الگوهای تربیت یافته در دامن اسلام و مکتب جعفری و در جهت مقابله با شبیخون فرهنگی به پنج زبان در حال اجراست.


داننده با بیان این‌که با افتتاح موزه موقت مفاخر و علمای آذربایجان در تبریز حدود 50 تن از فقها، علما و مفاخر دینی منطقه معرفی خواهند شد، تصریح کرد: معرفی دیگر علما و  فقهای منطقه نیز بنا به ضرورت های شناخته شده از سوی شورای علمی خاص متشکل از علمای برجسته حوزوی ادامه خواهد داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تنها با تکیه بر پشتوانه‌ غنی اسلامی و ایرانی، می توان بر غنای فرهنگی و هویتی جامعه افزود، گفت: در این موزه امکانات صوتی نیز فراهم شده تا بازدید کننده با زندگی نامه، آثار، خدمات و مجاهدت علمای دین به صورت صوتی آشنا شوند.


وی با بیان این‌که موزه‌ مفاخر علما در محل موقت با نصب تابلوهای تصویر و شرح حال جمعی از علمای اعلام پنجم مرداد ماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود، گفت: در این راستا احداث ساختمان موزه‌ هنرهای معاصر و راه‌اندازی گنجینه‌ مجازی مفاخر آذربایجان‌ با هدف به نمایش گذاشتن خلاقیت‌های هنری و آثار علما ازجمله اقداماتی است که شروع شده است.


داننده با اشاره به این‌که برای احداث ساختمان موزه‌ هنرهای معاصر و موزه مفاخر دینی در میدان آذربایجان تبریز تاکنون 25 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 6500 مترمربع با بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است که اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد، به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.


وی با بیان این‌که راه اندازی موزه مجازی مفاخر دینی آذربایجان نیز مدنظر است، خاطرنشان کرد: طرح کلی این موزه نیز آماده است و هدف از راه اندازی آن بهره مندی عموم مردم جهان به صورت شبکه‌ای از محتویات موزه و آشنایی با مفاخر منطقه آذربایجان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات