۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۷۷۷۲۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسات قرائت قرآن در هیئات مذهبی قم، برگزاری آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در مساجد بخش جعفرآباد قم و دیدار امام جمعه دستجرد با رییس اداره تبلیغات اسلامی برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حسین علی بزرگ قمی، عضو شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان این‌که هم اکنون قریب به 2 هزار و چهارصد هیأت مذهبی در استان قم ثبت شده است گفت: هزار و هفتصد هیأت در حال حاضر فعالیت اجتماعی دارند و مابقی نیز در خانه‌ها تشکیل می‌شوند‏.
وی افزود: شورای هیئات مذهبی استان قم همچون سال‌های گذشته و همچنین ایام دیگر سال برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته است.
عضو شورای هیئات مذهبی استان قم اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان جلسات قرائت قرآن در همه هیئات مذهبی استان قم دایر است و کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند قریب به اتفاق اعضای هیئات در هر محله یا هر منطقه هستند‏.
بزرگ قمی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برای هیئات مذهبی استان در ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده‌ایم می توان به برگزاری مسابقات فوتسال بین 110 یا 120 هیأت اشاره کرد که هر شب در حال برگزاری است، همچنین جلسات احکام و تفسیر جداگانه‌ای نیز برای این هیئات در نظر گرفته شده است.
وی تأکید کرد: بعضی از هیئات در مساجد تشکیل می‌شوند و اجرای برنامه‌های خاصی را درخواست کرده‌اند و ما نیز در حد توانمان کمک‌هایی را به این هیئات تخصیص داده‌ایم.
عضو شورای هیئات مذهبی قم با بیان این‌که در بعضی هیئات مذهبی در طول 30 شب ماه مبارک رمضان سفره‌های افطار پهن می‌شود، گفت: از جمله این هیئات می‌توان به هیأت عذاداران اباعبدالله الحسین در مسجد فاطمی واقع در منطقه باجک اشاره کرد که در کنار برنامه هایی همچون نماز جماعت‏‌، برگزاری سخنرانی و قرائت قرآن کریم از روزه داران نیز پذیرایی می‌کند.
بزرگ قمی با اشاره به این‌که از نظر حضور ائمه جماعات با ستاد اقامه نماز استان در ارتباط هستیم و از این نظر مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: تسهیلات خاصی از طرف نهادهای رسمی و ویژه اداره بازرگانی استان برای هأیت‌ها وجود ندارد و هزینه‌ها و اقلام هیئات مذهبی از سوی مردم تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین شورای هیئات مذهبی استان که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند نیز با توجه به امتیاز و فعالیت هیئات کمک مالی تا سقف یک میلیون تومان به هیئات تخصیص می‌دهد.
سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در جمع مردم کهک
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مدت 5 شب در جمع پرشور مردم کهک در مسجد جامع این شهر سخنرانی کرد.
با توجه به این‌که حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در کهک با ایام سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) همزمان شده بود، وی در یکی از این شب‌ها پیرامون ویژگی‌های آن حضرت و حمایت‌های ایشان از پیامبر و اسلام سخنرانی کرد.
ویژگی‌های مؤمن واقعی، زندگی سالم و اسلامی و بایسته‌های ماه مبارک رمضان از دیگر موضوعاتی بود که حجت‌الاسلام اسکندری به تشریح آنها پرداخت.
دیدار امام جمعه دستجرد با رییس اداره تبلیغات اسلامی
حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه شهر دستجرد با حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در محل اداره دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار امام جمعه دستجرد با خوش آمدگویی به رییس اداره اظهار امیدواری کرد که اداره دستجرد بیش از پیش فعال‌تر شده و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ عمومی و باورهای دینی قدم های مؤثری بردارد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های بخش خلجستان فعالیت‌های مؤثری در زمینه توسعه و تعمیق باورهای دینی و آموزه‌های اهل بیت در این بخش انجام شود.
نقش مؤثر هیئات مذهبی در رشد و تعالی معنوی جامعه
استاندار قم در جمع مسؤولان هیئات مذهبی استان گفت: هیئات مذهبی نقش مؤثر و بسزایی را در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه دارند.
کرم‌رضا پیریایی، در نشست صمیمی با مسؤولان هیئات مذهبی استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته هیئات مذهبی در نظام دینی اظهار داشت: هیئات مذهبی همواره در جهات مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده‌اند و نقش برجسته‌ای را در پیشبرد اهداف نظام و ترویج دین داشته و دارند.
پیریایی، با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار هیأت مذهبی در استان قم، بر نقش ویژه آنان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: مسؤولان فرهنگی باید در تصمیم گیری‌های کلان، با شناخت دقیق از جایگاه ویژه هیئات مذهبی، از ظرفیت و توانمندی‌های بالای آنان در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.
استاندار قم هیئات مذهبی را از امتیازات بی‌نظیر جامعه دینی دانست و افزود: هیئات مذهبی امروز نیز به عنوان سپر عمومی جامعه اسلامی، برای کشور همانند زمان انقلاب و سال‌های دفاع مقدس رسالت خود را در ترویج و اشاعه مکتب ناب اسلام و خاندان عصمت و طهارت (ع) ایفا می‌کنند.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های جانبی هیئات مذهبی در عرصه‌های مختلف نباید به رسالت ذاتی آن‌ها خدشه وارد کند افزود: هیئات مذهبی کارکردی فراتر از یک تشکل دینی ساده داشته و به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه دینی از جایگاه والایی برخوردار هستند.
پیریایی مردمی بودن را بارزترین ویژگی هیئات مذهبی برشمرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا هیئات مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی پرهیز شود.
استاندار قم همچنین اعتلا و تعمیق فرهنگ دینی جامعه را مهم‌ترین رسالت هیئات عنوان و خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی به عنوان پیشرو در حرکت‌های فرهنگ ساز و مقابله با هجمه‌های غیر اخلاقی دشمنان نقش بسزایی را در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه بر عهده دارند.
در پایان این جلسه نیز قرعه کشی اهدای کمک هزینه سفر عتبات عالیات به تعداد 110 نفر از اعضای هیئات مذهبی استان قم از سوی استاندار به صورت رایانه‌ای انجام شد.
دیدار بخشدار جعفرآباد با سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه
بخشدار جعفرآباد با حضور در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با سرپرست این اداره دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این جلسه که رییس بنیاد مسکن جعفریه هم حضور داشت پیرامون مسائل فرهنگی اجتماعی بخش تبادل نظر شد و مقرر شد در آینده نزدیک بازدیدی از روستاهای بخش جعفرآباد از سوی بخشدار و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسؤولان انجام شود تا از نزدیک مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی بخش مورد ارزیابی قرار گیرد.
بخشدار جعفرآباد در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه خواستار تعامل بیشتر همه دستگاه‌ها و نهادهای مستقر در این بخش با همدیگر شد.
حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در اداره آموزش و پرورش شهر دستجرد برگزار شد حاضر شد.
وی در این جلسه گفت: باید با تلاش و جدیت در راستای بهتر برگزار شدن مراسم‌های مذهبی و انقلابی بکوشیم تا زمینه لازم جهت حضور و استفاده حداکثری مردم فراهم شود.
در این جلسه مقرر شد مراسم‌های لیالی قدر در مسجد اعظم شهر دستجرد و 30 مسجد روستایی برگزار شود.
این جلسه به ریاست حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه دستجرد و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.
برگزاری آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در مساجد بخش جعفرآباد قم
آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در مساجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد قم در حال برگزاری است.
وحید اکبری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با تأکید بر انس‌گیری بیشتر با قرآن و محور قراردادن قرآن کریم در سبک زندگی اجتماعی افراد، خواستار استقبال حداکثری مردم در برنامه‌های قرآنی ماه رمضان امسال شد.
وی همچنین از برگزاری روزانه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در مساجد جامع شهر جعفریه و مساجد روستایی حیدر آباد، دولت آباد و الویرآباد خبر داد.
وی در ادامه برپایی این‌گونه جلسات در ماه مبارک رمضان را سبب تحکیم و تداوم فعالیت‌های قرآنی در دیگر ایام سال و استقبال بیشتر جوانان از علوم و دروس قرآن برشمرد و گفت: همه مشکلات امروزه ما به خاطر فاصله گرفتن از قرآن کریم است و اگر می‌خواهیم بیماری‌های جسمی و روحی و مشکلات ما حل شود باید به قرآن تمسک جوییم./907/پ202/ن
ارسال نظرات