۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۷۷۹۸۹
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

ساخت 4 درب ورودی حرم امامین عسکریین در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به ساخت درب های حرم امامین عسکریین در خوزستان اشاره کرد و گفت: زمان آغاز ساخت 4 درب ورودی حرم امامین عسکریین در شهرستان های اهواز، آبادان، اندیمشک و امیدیه پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، شامگاه چهارشنبه، دوم مردادماه در همایش نقش شاعران و مداحان در بازسازی عتبات عالیات که در حاشیه هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز برگزار شد، به اهمیت تأثیر گذاری کار ذاکران و مداحان اهل بیت در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: مداحان می توانند با بهره گیری از صدای خود مردم را به کمک کردن در این کار خیر دعوت کنند.

این مقام مسؤول با بیان این که مداحان می توانند هنگام نوحه سرایی به مسأله بازسازی عتبات نیز اشاره کنند، گفت: با توجه به عظمت کار بازسازی عتبات عالیات نیازمند کمک و همکاری همگانی هستم.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که شعرا ذوق و استعداد خود را در زمینه بازسازی عتبات عالیات به کار گیرند، خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرمت اماکن مقدسه است.

وی به توجه و ارادت مردم ایران به ویژه خوزستانی ها به عتبات عالیات اشاره کرد و اظهار داشت: اهدا نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به ستاد عتبات نشان دهنده اشتیاق آنان جهت تسریع در بازسازی این اماکن مقدسه است.

هر خوزستانی نماینده ستاد عتبات عالیات است

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: هر خوزستانی یک نماینده ستاد عتبات عالیات جهت جمع آوری نذورات مردمی است.

وی مأموریت اصلی استان خوزستان را ساخت ایوان طلای حرم حضرت امیرمؤمنان دانست و اظهار داشت: تاکنون جهت ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع) بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان وجه نقد و بالغ بر 23 کیلوگرم طلا جمع آوری شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان تصریح کرد: طلای های جمع آوری شده پس از ذوب در کارگاه های مخصوصی جهت ساخت خشت های طلای ایوان حرم حضرت امیر مؤمنان(ع) به کار گرفته می شوند.

حجت الاسلام موسوی ساخت ایوان طلای امیرمؤمنان(ع) را نیازمند همت همگانی مردم خوزستان دانست و اظهار داشت: این ایوان طلا 500 متر مربع مساحت دارد که برای ساخت آن 12 هزار و 500 خشت طلا نیاز است.

وی با اشاره به اعزام یک گروه فنی به نجف اشرف جهت ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع) خاطر نشان کرد: این گروه که متشکل از تعدادی از برادران متخصص در امور فنی بود پس از پایان مأموریت خود پیش از ماه رمضان به ایران بازگشتند و گروه های دیگر نیز در آینده اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت امیرمؤمنان اشاره کرد و گفت: پس از ساخت این صحن 140 هزار متر مربع به حرم امام علی(ع) اضافه خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان به ساخت درب های حرم امامین عسکریین در خوزستان اشاره و اظهار داشت: زمان آغاز ساخت 4 درب ورودی حرم امامین عسکریین در شهرستان های اهواز، آبادان، اندیمشک و امیدیه پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود.

این مقام مسؤول در پایان سخنان با اشاره به استقبال شهرستان ها جهت میزبانی ساخت درب های حرم امامین عسکریین تصریح کرد: با تلاش دوستان کارگاه های ساخت این درب ها در استان خوزستان برپا خواهد شد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات