۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۷۸۱۶۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

فرو رفتن کشورهای منطقه در گرداب مشکلات به سبب فاصله گرفتن از قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کشورهای منطقه همچون عربستان، مصر و عراق به سبب فاصله گرفتن از تعالیم قرآن در گرداب مشکلات فرو رفته اند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، به سوره مبارک قیامت اشاره کرد و گفت: انسان برخلاف آن که می داند در دنیا چه کارهایی انجام داده است، نمی خواهد واقعیت خودش را آشکار سازد و همواره در حال فرار از واقعیت است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام عذرتراشی و توجیه کردن را از معضلات امروزی جامعه بیان کرد و افزود: مراقب باشیم که به همان صورتی که خود را شکل داده ایم، بشناسیم و گرفتار عذرتراشی های بی جا نشویم تا بتوانیم خود و جامعه خود را اصلاح کنیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خودپسندی را عامل توجیهات انسان دانست و تصریح کرد: در روزهای مانده ماه مبارک رمضان تلاش خود را بکار گیریم تا رفتارهای بد و زننده را از خود دور کنیم و بهره کافی را از این ماه مبارک و شب های آن ببریم.
درک قرآن لازمه فهم شب قدر است
امام جمعه شهرکرد در ادامه به عظمت شب های قدر اشاره کرد و گفت: عظمت شب قدر به سبب نزول قرآن است؛ بنابراین پیوند میان شب قدر و قرآن ناگسستنی است و کسی که می خواهد شب قدر را درک کند، باید قرآن را درک کرده باشد.
رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که در جامعه امروزی به ظاهر قرآن بیشتر از محتوای آن توجه می شود، اظهار داشت: برخی بر این خیال هستند که قرآن از فهم بشر بالاتر است و فهم آن تنها ویژه ائمه اطهار(ع) است؛ از این رو از تدبر و تفکر در آن باز می مانند، در حالی که در اشتباه به سر می برند.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از قصه های قرآنی برای کودکان و نوجوان خاطرنشان کرد: نباید تنها یک را در محضر قرآن باشیم، بلکه همه عمرمان را با قرآن سپری کنیم تا رستگار و سربلند شویم.
 فرو رفتن کشورهای منطقه در گرداب مشکلات به سبب فاصله گرفتن از قرآن است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام خواستار توجه هر بیشتر به محتوای قرآن شد و بیان داشت: بلاهایی که امروز بر سر کشورهای منطقه مانند عربستان، مصر و عراق می آید به سبب فاصله گرفتن از قرآن و توجه نکردن به محتوای آن است.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به پنجم مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به دستور امام راحل و از سوی آیت الله طالقانی اشاره کرد و افزود: در اهمیت نماز جمعه چنان زیاد که خداوند متعال در قرآن کریم یک سوره برای آن قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تفاوت میان نماز جمعه شیعیان با اهل سنت پرداخت و گفت: نماز جمعه مسأله ای حکومتی است و از ولی امر نشأت می گیرد اما این تنها کافی نیست؛ چرا که امر حکومتی بر مبنای اسلام صحیح است و این در حالی است که حاکم طاغوت نمی تواند در فریضه نماز جمعه دخالت کند.
وی روز هفتم مردادماه را روز عبرت گرفتن از تاریخ دانست و ابراز داشت: در این روز بنی صدر خائن و سرکرده منافقین، حقیرانه از کشور فرار کردند و در تاریخ به ننگی ماندگار شدند؛ چرا که هر کس در مقابل ولایت و مردم بایستد خوار و ذلیل می شود.
امام جمعه شهرکرد همچنین به جمعه آخر سال و روز قدس اشاره کرد و گفت: با توجه به حوادثی که در سوریه، لبنان، مصر و عراق در حال وقوع است، امسال باید مراسم روز جهانی قدس را بسیار پررنگ تر از گذشته برگزار کنیم، تا همچون همیشه دشمن انگشت حیرت به دهان گیرد و امیدش ناامید شود.
توطئه های منطقه ای با نمایش قدرت مسلمانان در روز قدس خنثی می شود
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام از روز جهانی قدس با عنوان روز مقاومت جهان اسلام یاد کرد و ادامه داد: توطئه های منطقه ای با نمایش قدرت مسلمانان در روز جهانی قدس خنثی می‌شود.
وی در پایان به سالروز شهادت امام علی(ع) در شب 21 ماه مبارک اشاره کرد و گفت: در معرفی امیر مؤمنان(ع) همین بس که دشمنانش در هنگام مشکلات به از ین امام همام کمک می گرفتند.9457/پ201/غ
ارسال نظرات