۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۷۸۳۱۲
استاد حوزه علمیه:

سرنوشت انسان در گرو خواندن قرآن و دعا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم خواندن قرآن و دعا را یکى از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان خواند و گفت: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه داشته باشیم و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانى آسمانى‌اش تفکر کنیم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنایى، طراوت و زیبایى می‌شود.
استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جمع نمازگزاران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فضائل تلاوت قرآن، اظهار داشت: سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهم ترین فضائل تلاوت قرآن است.
 
حجت الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به آثار تلاوت قرآن در زندگی روزمره انسان، بیان داشت: قرائت قرآن در زندگى مسلمان، آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد و مهمتر از همه این که قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و با استفاده از آیات و به کار بردن این کتاب آسمانی در زندگی روزمره می‌توانیم موفق باشیم.
وی با بیان این که دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند، چرا که قرآن، قانون اساسى اسلام است، خاطرنشان کرد: حفظ و قرائت قرآن، موجب تقویت حافظه می‌شود و در نتیجه در زندگى مسلمان تأثیر مى‌گذارد و موجب پیشرفت در کارها می‌شود.
این مقام مسؤول قرآن کریم را مایه هدایت و رحمت دانست و گفت: این کتاب شریف، مربی و راهنماى انسان در رسیدن به کمال نهایى و نزدیک شدن به خداست و او را به‌سوى خیر و سعادت سوق مى‌دهد.
استاد حوزه علمیه قم هدف اصلی و مهم‌ترین فایده قرآن را انسان‌سازى و تربیت بشر بیان کرد و گفت: خواندن سوره‌ها و آیات قرآن، آثار و فواید خاصى دارد که جاى شک و تردید نیست و به یقین اگر مسلمانان از سوره‌هاى قرآن در زندگى خود الهام بگیرند، همه پاداش‌ها و خواسته‌هاى مشروع دنیا و آخرت را از آن خود می‌کنند.
وی خواندن قرآن و دعا را یکى از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان خواند و افزود: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه داشته باشیم و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانى آسمانى‌اش تفکر کنیم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنایى، طراوت و زیبایى می‌شود.
حجت الاسلام صالحی خوانساری تأکید کرد: اگر بخواهیم از علوم و معارف بى‌کران قرآن بهره ببریم، شایسته است، به ترجمه و تفسیر آن توجه کنیم، تا در پرتو نور معارف الهى و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنیایى و آخرتى را نصیب خود گردانیم./9457/پ202/ب
ارسال نظرات