۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۷۸۷۶۵
آیت الله طبرسی:

انتخابات امسال تجلی ولایت مداری ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه باید هوشیارانه گوش به فرمان رهبری نظام باشیم، گفت: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند بدانند که اگر ما حتی با آمریکا نیز صلح کنیم و همه چیز را نیز رها کنیم کینه شتری آنها نسبت به ما همچنان باقی خواهد ماند چون این کینه آنها از صدر اسلام آغاز شده و تا امروز نیز ادامه یافته است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شب گذشته در برنامه درس هایی از نهج البلاغه که از شبکه تبرستان پخش شد، یکی از نتایج مهم بعثت رسول اکرم (ص) را تربیت شخصیتی همچون علی (ع) دانست و گفت: حضرت امام علی(ع) پرورش یافته مکتب رسول اکرم بود و نخستین کسی بود که با پیامبر گرامی اسلام بیعت کرد.

 

وی با اشاره به این که برخی از محققان نهج البلاغه امیرالمؤمنان را به دو بخش حزب اموی و علوی جمع بندی و دسته بندی کردند، افزود: قوی ترین و مهم ترین رقیب سیاسی امیرالمومنین(ع) بنی امیه بودند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنی امیه از سوفیان تا زمان یزدی و بعد آنچه که خواستند بر سر اسلام بیاروند آوردند و بسیاری از مسائل را در اسلام مغلوب و وارونه کردند و حتی بسیاری از برنامه های جزیی و کلی اسلام را برهم زدند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در نهج البلاغه 241 سخن از امیرالمؤمنین وجود دارد، ادامه داد: در این خطبه ها در 75 خطبه سخن از بنی امیه است یعنی حدود 31 درصد خطبه نهج البلاغه معرفی موقعیت بنی امیه است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در بخش نامه ها نیز از 79 نامه امیر 32 نامه مربوط به بنی امیه است که حدود 45 درصد این مقدار را به خود اختصاص می دهد.

 

امام جمعه ساری همچنین گفت: در بخش حکمت ها نیز از 480 حکمت نقل شده از امام علی(ع) شش حکمت امیرالمؤمنین از بنی امیه اسم برده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که با مطالعه نهج البلاغه می توانیم به مشکلات و مظلومیت حضرت علی(ع) پی ببریم، ادامه داد: چالش های فکری که در دوران آن حضرت به وجود آمده بود بسیار زیاد و مهم بود.

 

وی با بیان این که امیرالمؤمنین پس از پیامبر گرامی اسلام نتوانست آن طور که دلش می خواست آرمان های خود را در جامعه آن دوران به خوبی نهادینه کند؛ خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل این عدم موفقیت علی(ع) مزاحمت ها و جنایت های بنی امیه بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: وقتی به گلایه های آن حضرت در خطبه ها، نامه و حکمت نگاه می کنیم درک خواهیم کرد که امام علی(ع) چرا شب ها سر در چاه فرو می برد و با چاه درد و دل می کرد.

 

وی با بیان این که رنج علی بسیار است و نمی توان همه آنها را بازگو کرد، ادامه داد: نهج البلاغه در کنار این که یک دایره المعارف مهمی است، اما آن را می توان رنج نامه و سوگ نامه علی نامگذاری کرد که آن حضرت ماهیت بنی امیه را برای آیندگان در این مجموعه به خوبی معرفی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه امروز آحاد جامعه را پیروی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه ما باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و توجه کنیم که از زبان مبارک ایشان چه سخنی بیرون می آید و چه دستورالعمل و رهنمودی را به ما می دهند.

 

وی با بیان این که ملت ایران همواره پیرو حقیقی ولایت بوده و هستند، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله میان امت و ولایت یک اقدام بی فایده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت بزرگ ایران 34 سال است که ولایت مداری خود را به همه دنیا اثبات کردند، بیان داشت: انتخابات امسال نیز تجلی ولایت مداری این ملت بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ملت ایران هیچ گاه اهل جنگ نبوده و نخواهد بود، ادامه داد: ما اهل تعامل هستیم، اما نحوه تعامل و چی و چگونه باشد برای ما بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از کسانی که شعار مذاکره با آمریکا را سر می دهند، گفت: آمریکا بدتر از بنی امیه است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام راحل در دوران 11 ساله رهبری خود همواره از استکبار انتقاد کردند، افزود: پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی خود از مثلث شوم صیونیسم، انگلیس و آمریکا روشنگری کردند و تکلیف را مشخص کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه با باید هوشیارانه به فرمان رهبری نظام باشیم، ادامه داد: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند بدانند که اگر ما حتی با آمریکا نیز صلح کنیم و همه چیز را نیز رها کنیم کینه شتری آنها نسبت به ما همچنان باقی خواهد ماند چون این کینه آنها از صدر اسلام آغاز شده و تا امروز نیز ادامه یافته است.

 

وی با بیان این که مخالفان نظام اسلامی با جمهوری اسلامی مشکل مبنایی دارند و موضوع هسته ای تنها بهانه ای بیش نیست، گفت: غرب به ویژه آمریکا هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبوده و نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که آنها هیچ گاه حاضر نخواهند بود به ما امتیاز دهند، ادامه داد: چون اگر این کار بکند دیگر استکباری نمی ماند لذا به همین دلیل سعی کرد بیداری های اسلامی را منحرف کنند.

 

وی با بیان این که اساس همه این حکومت های نامشروع را بنی امیه پایه گذاری و بنی عباس آنها را تکمیل کرد، ادامه داد: متأسفانه عده ای بدون نگاه به گذشته کشورهای مستکبر دم از مذاکره می زنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید بیدار و آگاه باشیم و سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم، ادامه داد: امروز همه ما تکلیف داریم از آرمان ها انقلاب، نظام و شهیدان دفاع کنیم و پشتیبان ولایت باشیم.

 

وی با تأکید براین که اگر دشمنان با ما کاری نداشته باشند ما نیز باآنها کاری نداریم، ادامه داد: ملت ایران اجازه نخواهند داد که دیگران در امور داخلی آنها دخالت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: همه ما همان طور که رهبری فرمودند باید رییس جمهور منتخب را یاری دهیم تا مشکلات کشور مرتفع شود./950/پ201/ب

ارسال نظرات