۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۹۴۱

تأکید آیت الله شبستری بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: این‌که خود را شیعه بنامیم اما در عمل مسیری غیر از آموزه های علوی و حسینی طی کنیم، در اوج ضلالت و انحراف گرفتار خواهیم شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بامداد امروز در جمع احیاگران شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با تأکید بر این‌که شیعه علی(ع) هیچگاه مسیری غیر از صراط مستقیم الی الله را نمی شناسد، اظهار داشت: شیعه مولای متقیان عارف به نبوت رسول الله و اصل توحید است.

 

وی با اشاره به این‌که شیعه بودن تنها در کلام خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: این‌که خود را شیعه بنامیم اما در عمل مسیری غیر از آموزه های علوی و حسینی طی کنیم، در اوج ضلالت و انحراف گرفتار خواهیم شد، شیعه‌ علی هرگز سبک زندگی خود را با الگوهای منحرف غربی بنیان نمی گذارد.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که شیعه اثنی‌عشری هیچگاه نسبت به مظلوم بی‌تفاوت نیست، تصریح کرد: باید به این مسأله اندیشید که اگر امیرالمؤمنین علی(ع) امروز با وضعیت امروز جامعه بشری مواجه بودند، چه توصیه‌ای داشتند، به یقین آن حضرت نسبت به ظلم ظالمان عالم بی‌تفاوت نبود.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر حضور حداکثری عموم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: شرکت در این راهپیمایی تکلیف شرعی بر عهده همگان برای دفاع از حقانیت ملت مظلومی است که غاصبان صهیونیستی با بهانه‌های واهی اراضی مسلمانان را اشغال کرده‌اند.

 

وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی و روایات وارده از سوی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: بر این اساس، تسلط کفر بر امت اسلامی مذموم بوده و غیر قابل پذیرش است، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس کمترین وظیفه ما در قبال مظلومیت مسلمانان دربند رژیم صهیونیستی است.

 

نماینده خبرگان رهبری راهپیمایی روز قدس را مایه دلگرمی و امید فلسطینیان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران و ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، بارقه‌های امید را در دل جوانان فلسطینی روشن و پیروزی انتفاضه را ممکن می کند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که فریاد و اعلام انزجار از ظلم و ظالمان مایه ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان نظام اسلامی است گفت: حضور در صحنه مردم و خلق دومین حماسه سیاسی در سالجاری موجب عقب‌نشینی دشمن از مواضع خصمانه خود خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات