۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۹۶۵۸
حجت الاسلام احتشام:

نهادینه شدن فرهنگ دینی در مدیریت اجرایی خواسته حوزویان از دولت است

خبرگزاری رسا ـ عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم نهادینه شدن فرهنگ دینی در مدیریت اجرایی کشور را خواسته مهم حوزویان از دولت جدید دانست و گفت: برای تحقق این مهم تعامل بیشتر با مراجع و نهادهای حوزوی ضروری است.
حجت الاسلام احتشام حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به شروع کار رسمی دوره یازدهم ریاست جمهوری به تبیین انتظارات و مطالبات حوزویان از رییس جمهور منتخب پرداخت و اظهار داشت: انتظار ما از رییس جمهور این است که از رهبر معظم انقلاب تبعیت داشته باشند.

وی با اشاره به حماسه بزرگ ملت ایران و حضور گسترده آنها در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، گفت: دولت توجه داشته باشد هرگونه رفتار و عملکردش متناسب با این حماسه بزرگ رقم بخورد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب حوزویان را مادر نظام و کسانی دانست که در نظام نقش بزرگی دارند و افزود: نخستین خواسته حوزویان این است که دولت جدید در مهندسی و معماری روابط با ساختارهای اصیل خود و نظام بتواند زمینه نهادینه شدن فرهنگ دینی در مدیریت اجرایی کشور را فراهم کند.

حجت الاسلام احتشام برای تحقق این امر تعامل بیشتر دولت یازدهم با مراجع عظام و نهادهای حوزوی را ضروری خواند و گفت: متقابلا همکاری، کمک قوی و اساسی از سوی حوزویان به دولت نیز می تواند آنها را در انجام این مهم یاری کند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و تعامل بیشتر میان دولت و حوزه های علمیه، ابراز داشت: این همکاری ها می تواند نوید بخش آینده روشن در خلق رابطه جدید میان دولت و حوزه های علمیه باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات