۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۷۹۹۸۷
در آخرین روز از ماه رمضان مطرح شد؛

توصیه‌های آیت‌الله سبحانی به طلاب غیرایرانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی خواستار کوشش و اهتمام دوچندان طلاب غیرایرانی برای تحصیل معارف دین شد و به آنان توصیه کرد که قدر این فرصت‌های طلایی را بدانند و شبانه‌روز برای فراگیری این معارف تلاش کنند.
درس تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه پایانی درس تفسیر قرآن کریم خود که ظهر امروز مصادف با سی‌امین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه برگزار شد، طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی را به فراگیری تعلیم قرآن، تعلیم حدیث، تعلیم عقاید، یک دوره فقه، یک دوره اخلاق و یک دوره سیاست اسلامی توصیه کرد.

 

وی با بیان اینکه مهلت طلاب غیرایرانی با طلاب ایرانی تفاوت می‌کند، افزود: طلاب ایرانی همیشه در اینجا هستند، اما شما موقت هستید؛ آنها اگر در دو سال یک مقطع تحصیلی را طی می‌کنند شما باید همان مقطع تحصیلی را در یک سال طی کنید و اگر آنها در طول دو سال یک کلاس درس را پشت سر می‌گذارند، شما آن کلاس درس را در یک سال به پایان برسانید.

 

این مرجع تقلید خواستار کوشش و اهتمام دوچندان طلاب غیرایرانی برای تحصیل علوم دینی شد و تصریح کرد: همه تلاش خود را به کار گیرید و قدر این فرصت‌های طلایی را بدانید، خود را با محلی‌ها مقایسه نکنید، شبانه‌روز برای فراگیری معارف دین تلاش کنید.

 

وی گفت: دروسی را بخوانید که در کشورتان مصرف داشته باشد و بتوانید از آن استفاده کنید؛ تعلیم قرآن، تعلیم حدیث، تعلیم عقاید، یک دوره فقه، یک دوره اخلاق و یک دوره سیاست اسلامی در کشورهایتان به درد شما می‌خورد، برای فراگیری اینها کوشش کنید.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار کرد: خداوند منان می‌فرماید «آئین اسلام را که فرستادیم جهانی می‌شود.»

 

وی با بیان اینکه در دنیا اسلام هراسی است و اروپا، آمریکا و جاهای دیگر از اسلام می‌ترسند، تأکید کرد: چه آنها از اسلام بترسند یا نترسند«إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ»، اراده حق تعالی متعلق بر این است که اسلام عالم‌گیر شود.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خواستار شد: زمینه ظهور حضرت حجت‌(ع) را فراهم کنید؛ درس‌هایی را که می‌تواند در دانشگاه، دبیرستان، مساجد و منابر کشورهایتان تحول ایجاد کند فرا بگیرید، و چیزهایی که در تحول آنجا مؤثر نیست برای شما درجه دو باشد./920/پ202/ی

ارسال نظرات