۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۴۳۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

تخریب بقیع ثلمه‌ای به جهان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که وهابیت با تخریب حرم اهل‌بیت(ع) در بقیع ثلمه‌ای به جهان اسلام وارد کردند، بر شناخت مقام و جایگاه اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و گفت: کسانی که فکر زمینی دارند نمی‌توانند این قبیل مسائل را درک کنند.
تخریب بقیع ثلمه‌ای به جهان اسلام بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، کارشناس و مبلغ حوزوی سه‌شنبه شب در مراسمی که به مناسبت تخریب حرم ائمه بقیع(ع) برگزار شد با اشاره به این تخریب از سوی وهابیت افزود: وهابیت با این تخریب ثلمه‌ای به اسلام وارد کردند و این امر پیش‌زمینه‌هایی داشته است که باید بر اساس مکتب و فکر وهابیت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که ابتدا باید اهل‌بیت(ع) را شناخت و معرفت کافی را درباره آنان را به دست آورد و با اشاره به این جمله که «اِنّی ما خَلَقْتُ سَمآءً مَبْنِیَّةً، وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّةً، وَلا قَمَراً مُنیراً، وَلا شَمْساً مُضیئَةً وَلا فَلَکاً یَدُورُ، وَلا بَحْراً یَجْری، وَلا فُلْکاً یَسْری اِلاَّ فی مَحَبَّةِ هؤُلاءِ الْخَمْسَةِ »، خاطرنشان کرد: بر اساس حدیث کساء آسمان‌ها و زمین به دلیل محبت اهل‌بیت(ع) خلق شده است.

کارشناس و مبلغ حوزوی افزود: زمین و آسمان‌ها، گردش روزگار و زنده بودن انسان‌ها به دلیل محبت میان زمین و آسمان است و یک لحظه این محبت قطع نمی‌شود، منبع و مأخذ این محبت پنج تن آل عبا(ع) است و این امر را آسمانی‌ها می‌فهمند.

وی ادامه داد: محبت و الفت سبب نگهداری آسمان‌ها و زمین می‌شود، «أین سبب المتصل بین الارض و السماء، أین المؤلف شمل الصلاح و الرضا» از این رو به امام زمان(عج) به نام اتصال‌دهنده و الفت‌دهنده یادشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که کسانی که فکر زمینی دارند نمی‌توانند این قبیل مسائل را درک کنند، اظهار کرد: وقتی با زمینی‌ها صحبت می‌کنی نمی‌فهمند که ما متعلق به این عالم نیستیم، اگر می‌فهمیدند سعی می‌کردند خود را آسمانی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اثرات و برکات اهل‌بیت(ع) را در زمان زنده بودن و ممات‎شان جاری دانست و ادامه داد: خداوند نور اهل‌بیت(ع) را پیش از خلقت آسمان‌ها و زمین خلق کرده است و رمز وصل شدن آسمان‌ها و زمین اهل‌بیت(ع) هستند، اگر حجت نباشد زمین اهلش را در زمین فرو می‌برد.

وی بیان کرد: این محبت و الفت میان زمین و آسمان‌ها را تنها آسمانی‌ها درک می‌کنند، در حدیثی آمده است که اگر کسانی که در زمین به عبادت خدا می‌پرداختند نبودند، خداوند هرآینه عذابش را بر زمین نازل می‌کرد.

کارشناس و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: خداوند بر اساس حدیث کساء با اهل‌ زمین کاری ندارد، بلکه می‌گوید من دنیا را برای آسمانی‌ها خلق کردم، ارتباط خود را با خداوند برقرار کنید تا عذاب را بر اهل زمین نازل نکند.

وی ادامه داد: خداوند فرشتگان را از نور امام علی(ع) خلق کرد و بنابراین امام علی(ع) از ملائکه بالاتر هستند و همچنین خداوند عرش را از نور پیامبر(ص) خلق کرد و به همین دلیل پیامبر(ص) از عرش بالاتر است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به واقعه عاشورا ادامه داد: در واقعه عاشورا می‌توانیم اصحاب امام حسین(ع) را که آسمانی شده‌اند مشاهده کنیم، برخی اصحاب به امام حسین(ع) در شب عاشورا به امام گفتند ای کاش بارها جان خود را در راه شما فدا می‌کردیم و باز برای فداکاری زنده می‌شدیم./914/پ202/ب

ارسال نظرات