۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۸۰۸۴۴
امام جمعه تنکابن:

اخلاق مداری و دفاع از ارزش ها شاخصه رسانه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تنکابن با تأکید براین که رسانه ها باید با نقد منصفانه روح امید را در جامعه زنده نگه دارند، افزود: رسانه ای که بر خلاف مصالح ملت و نظام گام برمی دارد به هیچ عنوان برای جامعه دینی مفید نخواهد بود.
رسانه ها

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام سید داوود شاهچراغی، امام جمعه تنکابن شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران به رسالت اخلاق در رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه اسلامی مقید به اخلاق و اهداف مقدس است.

 

وی با بیان این که رسانه های غربی مروج مادی‎گری، نیازهای مادی و شیطانی است، افزود: رسانه اسلامی باید خط قرمزهای اخلاقی نظیر دروغ، غیبت و تهمت را مورد توجه قرار دهد و از آنها به شدت پرهیز کند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با تأکید براین که رسانه اسلامی باید ترویج کننده روح امید و ارزش ناب دینی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: رسانه ای که بر خلاف مبانی دینی گام برمی دارد را نمی توان رسانه اسلامی نام نهاد.

 

امام جمعه تنکابن با بیان این که یک رسانه ارزشی هیچ گاه باورها و سلایق مردم را نادیده نمی گیرد و از بین نمی برد، تصریح کرد: متأسفانه مواقعی شاهد هستیم که برخی رسانه ها با شکستن هنجارها در جامعه سوء ظن، استرس و بدبینی ایجاد می کنند که این خود خیانت به نظام و انقلاب است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با تأکید براین که رسانه ها باید با نقد منصفانه روح امید را در جامعه زنده نگه دارند، افزود: رسانه ای که بر خلاف مصالح ملت و نظام گام برمی دارد به هیچ عنوان برای جامعه دینی مفید نخواهد بود.

 

وی یکی از مهم ترین وظایف رسانه ها در جامعه اسلامی را تقویت بصیرت و آگاهی مردم دانست و تصریح کرد: باید با انعکاس مطالب مناسب و اثرگذار بینش و بصیرت مردم را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام شاهچراغی صداقت و راستگویی را از جمله مؤلفه های مهم در رسانه ها دانست و تصریح کرد: صداقت و راستگویی در هر عمل و خبر یا مصاحبه یک امر ضروری بوده  در صورتی که یک خبر راست نباشد به حتم برای جامعه مفید نخواهد بود.

 

امام جمعه تنکابن با بیان این که خبرنگاران باید در انعکاس مطالب انصاف را رعایت کنند، گفت: انصاف از مشخصه های بارز اهل مطبوعات بوده که بی طرفی و عدم جانبداری رسانه ها را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان این که رسانه اسلامی در برابر ارزش های حاکم بر نظام موضع گیری نخواهد کرد، افزود: یک رسانه ارزشی همواره به اخلاق دینی و همچنین مصالح امت اسلامی پایبند است.

 

وی با اشاره به این که امروز شاهد حاکمیت امپراطوری رسانه ای در جهان هستیم، گفت: شراط امروز دنیا با گذشته بسیار متفاوت است و شاهد انفجار اطلاعات در جهان هستیم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی از خبرنگاران به عنوان امین مردم وچشم وگوش جامعه یاد کرد و افزود: امروز نقش رسانه ها در اثرگذاری بر بسیاری از معادلات سیاسی دنیا کاملاً مشهود است.

 

امام جمعه تنکابن به نقش رسانه درپیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره کرد و گفت: امام راحل با درک صحیح از نقش مهم رسانه ها در پیروزی نهضت از این ابزار مهم بهره گرفتند.

 

وی با بیان این که زیربنای اسلام را اخلاق تشکیل می دهد، گفت: اگر همه در چارچوبی که شریعت محمدی مشخص کرده حرکت کنند دیگر مشکلی در دنیا وجود نخواهد داشت.

 

امام جمعه تنکابن  با بیان این که واقیعت گرایی به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، گفت: رعایت واقعیت گرایی در رسانه ها موجب افزایش باور و اعتماد جامعه به آن رسانه می شود.

 

وی مسؤولیت اجتماعی و تعهد فردی را از دیگر ویژگی های خبرنگاران و اهالی رسانه برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود این ویژگی ها در رسانه های کشورمان آنها را از رسانه های غربی متمایز کرده است./950/پ202/ب

ارسال نظرات