۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۲۴۵
در سال گذشته؛

810میلیون ریال اعتبار به مساجد همدان اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان این‌که در سال گذشته 810 میلیون ریال به مساجد استان همدان اختصاص داده شد، اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ دو میلیارد ریال به حسینیه ها و 491 میلیون ریال نیز به مصلی های استان همدان تخصیص داده شد.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا در منطقه غرب به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، حجت الاسلام محمد صالحی به مناسبت سالروز جهانی مسجد اظهار داشت: گرامیداشت روز جهانی مسجد نشان از احترام به شان و جایگاه این پایگاه های محوری در جامعه اسلامی است که از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان عنوان کرد: جایگاه محوری مساجد در تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی جوانان و نوجوانان به عنوان پایگاه های مذهبی بر همگان حتی بر دشمنان اسلام نیز محرز است که بر این اساس است که دشمنان اسلام هجمه به این اماکن مقدس را مورد هدف قرار داده اند.


وی نقطه شروع انقلاب های بزرگ و ارزشی در جهان اسلام را مساجد دانست و بر لزوم حفظ جایگاه مساجد تاکید کرد.


صالحی همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، اعتقادی و دینی در مساجد برای قشر جوان و نوجوان را امری شایان توجه در راستای جذب این قشر به مساجد عنوان کرد.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: در حال حاضر در استان همدان 1861 مسجد شهری و روستایی در همدان فعال است.


وی همچنین به اعتبارات تخصیص داده شده به مساجد در سال گذشته اشاره کرد و در این زمینه گفت: در سال گذشته 810 میلیون ریال به مساجد استان همدان اختصاص داده شد.


صالحی ادامه داد: در سال گذشته مبلغ دو میلیارد ریال به حسینیه ها و 491 میلیون ریال نیز به مصلی های استان همدان تخصیص داده شد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان در پایان سخنانش بر لزوم تبیین و تشریح اهمیت و جایگاه مساجد به عنوان ملجا دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی تاکید کرد./957/د101/ب

ارسال نظرات