۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۲۴۸
شرق کلید زد؛

پیشنهاد حذف اسلام از وزارت فرهنگ

خبرگزاری رسا ـ روزنامه وابسته به افراطیون مشارکتی و کارگزارانی (شرق) در یادداشتی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده تا ارشاد اسلامی را از این وزارتخانه حذف کند و به سازمان تبلیغات بدهد.
روزنامه شرق
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ندای انقلاب، روزنامه وابسته به افراطیون مشارکتی و کارگزارانی (شرق) در یادداشتی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده تا ارشاد اسلامی را از این وزارتخانه حذف کند و به سازمان تبلیغات بدهد.

مصطفی ایزدی متولد شهر نجف آباد فعالیت‌های سیاسی خود را با نوشته‌ها و مقالات و همکاری با گروه‌های سیاسی دانشجویی آغاز کرد.

پس از آن در سال 1358به عنوان نویسنده به رادیو راه یافت. وی پس از مدتی به عنوان مدیر رادیو گرگان به آن اداره رفت و پس از آن مدیریت کل صدا و سیمای مازندران را به عهده گرفت. در سال 1362 بود که به نگارش و چاپ کتاب زندگینامه منتظری با عنوان "فقیه عالیقدر" اقدام کرد.

وی در خلال سال‌های 1376 تا 1379 صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه «آوا» بود که در گستره سراسری و با موضوعیت سیاست داخلی و مسایل فرهنگی منتشر می‌شد. آوا به دلایل فعالیت های ساختارشکنانه در بهار 1379 لغو پروانه شد.

ایزدی در عین اینکه کارمند رسمی سازمان صدا و سیما در پست سازمانی پزوهشگر ارشد بود مسوولیت‌های متعددی در نهادهای دیگر دولت داشت که از آن جمله می‌توان به 12 سال سابقه معاونت سیاسی امنیتی وی در استانداری‌های خوزستان،خراسان در زمان استانداری علی جنتی و استانداری تهران و قائم مقامی ستاد تبلیغات جنگ به مدت 2 سال، عضویت در هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی، مدیریت عاملی شرکت فرهنگ فیلم و ... اشاره کرد.

وی عضو باند مهدی هاشمی معدوم بوده و در 29 بهمن سال 82 در زمان ریاست جمهوری خاتمی با نوشتن بیانیه ای خواستار عدم حضور مردم در انتخابات مجلس هفتم شد.

ایزدی همچنین در روز عاشورای سال 88 به دلیل "تبلیغ علیه نظام"، "تبانی به منظور انجام جرایم" و "اختلال در نظم عمومی" دستگیر و از سوی دادگاه محاکمه و به مدت 1 ماه بازداشت شد.

وی از یادداشت نویسان نشریه پیام هاجر ( اعظم طالقانی) است.

ایزدی صبح امروز در یادداشتی در روزنامه وابسته به افراطیون و کارگزاران (شرق) خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که زمانی معاونت امنیتی وی در استانداری خوزستان را عهده دار بوده مطالبی را عنوان کرده که نکات تاسف باری در آن دیده می شود.

وی در یادداشت خود آورده است که اختیارات شما زیاد و امکاناتتان اندک است، اما اشکال حوزه فعالیت شما در اختیارات مربوطه این است که خارج از تشکیلاتتان، خیلی ها خود را ملزم می دانند برای خویش اختیاراتی قایل شوند و متاسفانه تلاش می کنند با شما در اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شریک شوند، بدون اینکه ملزم به پاسخگویی به وزیر یا مرکز قانونی دیگری باشند. این مهم ترین پدیده نامیمونی است که دست و پای شما را می بندد، اما بنده در شما شجاعتی سراغ دارم که اجازه نمی دهید، این مدعیان، فضا را به نفع خود رقم بزنند.

در جای دیگر این یادداشت آمده که شما در گفت وگویی اعلام کرده اید که «باید فضای فرهنگی را از فضای امنیتی و سیاسی جدا کرد.» (هفته نامه آسمان شماره 55). این جمله امیدافزا، فضای جدیدی در میان اصحاب فرهنگ و هنر فراهم می کند و اتفاقا بی اعتنایی وزیر پیشین و شاید همراهی او و همراهانش با مراکز ذی ربط، باعث تعطیلی خانه سینما، تعطیلی انجمن صنفی روزنامه نگاران، معطلی چندین ماهه و چندین ساله در صدور مجوز کتاب، تضعیف تشکل های مردم نهاد ادبی و هنری، موضعگیری علیه هنرمندانی که جوایز بین المللی دریافت کرده اند، می شد.

ایزدی در ادامه یادداشت خود نوشته است که رسیدن به مقامی که در 700، 800 سال پیش داشتیم جزو آرزوهای همه ایرانیان است، اما به شرط ها و شروط ها. آیا دولت های آن دوره، دارای وزارتخانه مخصوص کنترل و ارشاد دانشمندان و ادیبان و شاعران و بزرگان فرهنگ بوده است؟ آیا آنان می بایست از شورایعالی انقلاب فرهنگی زمان خود، خط می گرفتند یا به گونه ای اندیشه می کردند و کتاب تالیف می کردند و شعر می سرودند که بتوانند اجازه انتشار بگیرند!؟

در اینجا باید به نویسنده این مطلب اشاره کرد که در 700، 800 سال پیش هم کشور ما شاهد حضور افرادی همچون وی و فتنه گران سال 88 نبوده اند که بخواهند در کشور اسلام ناب آمریکایی! را ترویج دهند.

وی در پایان در یک پیشنهاد تاسف برانگیز خواستار حذف اسلام از عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و با لحنی تمسخرآمیز خواستار افزودن پسوند ارشاد اسلامی به سازمان تبلیغات شده و نوشته پیشنهاد می کنم پسوند «ارشاد اسلامی» را از وزاتخانه تحت مدیریتتان، به سازمانی که سال های زیادی تحت مدیریت پدر عزیزتان بود، بدهید.واقعیت این است که سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی، بسیار بامسما تر از اسم فعلی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است. زیرا این وزارتخانه، ارشاد نمی کند، بلکه سازمان تبلیغات اسلامی است که مسوولیت ارشاد مردم را به عهده دارد. پس چه بهتر که نام «وزارت فرهنگ و هنر» که جامع ترین اسم برای وزارتخانه شماست، انتخاب شود و سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی هم از پسوند ارشاد اسلامی بهره وافر ببرد.

نمایندگان مجلس بارها بر لزوم جلوگیری از حضور فتنه گران 88 در دولت یازدهم تاکید و فتنه را خط قرمز خود اعلام کرده اند.

این اظهارات ضد اسلامی ایزدی در حالی عنوان می شود که حجت الاسلام روحانی بارها بر مشی اعتدالی خود و کابینه دولت تاکید کرده است.

ارسال نظرات