۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۴۷۸
آیت الله علم الهدی:

مردم نگران فتنه به پاکردن مجدد فتنه‌گران هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با انتقاد از سخنان بعضی نمایندگان در جلسات رای اعتماد به وزرا، بیان کرد: این بینش درست نیست که چون پیامبر ابوسفیان را بخشید پس هر کس که در فتنه دخالت داشته است، را باید ببخشیم.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: ما دعوای سیاسی نداریم. اما اگر در رأس مدیریت دانشگاه فرد فتنه گر باشد، کشور طعم ارامش را می چشد. اگر فتنه گر بیاید، فتنه ایجاد می کند. دولت باید به نظرات نخبگان دانشگاهی اهمیت بدهد.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: انسان باید برای زندگی خود فلسفه و هدفی داشته باشد چرا که زندگی انسانی متفاوت از حیوانی است. انسان در زندگی باید اراده داشته باشد تا به مقصد عالی آفرینش خود نائل شود و آن چه که زندگی را با اراده می کند، دین است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به روایت امیرمؤمنان علی(ع) که می فرمایند: «لاحیاة إلا بالدین؛ زندگی جز با دین امکان ندارد»، افزود: دین برای انسان، هدف و مسیر را مشخص می کند. زندگی انسان در مدت زندگی دنیوی او خلاصه نمی شود بلکه در زندگی اخروی، ثبات و حیات او ادامه دارد.

 

وی با طرح این پرسش که آیا هر دینی می تواند اراده مورد نیاز انسان را تأمین کند، اظهارکرد: حضرت علی(ع) می فرمایند هر دینی نمی تواند زندگی انسان را ارادی قرار دهد. جریان های انحرافی در قالب دین در اندیشه فرد قرار گرفته و او را مسموم کرده، زندگی به جریان انفعالی و حیوانی مبدل می شود.

 

مسلمانان در جنگ احد بر اثر ضعف ایمان و سست عنصری سنگر را رها کردند

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز جنگ احد، بیان کرد: در این غزوه در عرصه تجربه و عبرت، دو جریان نمایش داده شد. جریان سست ایمانی در عرصه باور مداری خدا و پیامبر و دیگر جریان مقابل آن، جریان پایمردی در عرصه باورمداری خدا و پیامبر .

 

وی بیان کرد: در غزوه احد مسلمانان در سه نقطه پیامبر را تنها گذاشتند. زمانی که پیامبر از مدینه به سمت احد حرکت کردند، هزار نفر با ایشان همراه بودند، اما در بین راه 300 نفر از این تعداد برگشتند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در این جنگ ابتدا کفار شکست خوردند، اما مسلمانان بر اثر ضعف ایمان و سست عنصری سنگر را رها کرده، به دنبال غنایم رفتند. از صد نفر که سنگر دار بودند، تنها 4، 5 نفر باقی ماندند.با تهاجم دشمن این افراد نیز به شهادت رسیدند و دشمن از پشت مسلمانان را رها کرد.

 

امام جمعه مشهد گفت: سومین جایی که مسلمانان بر اثر ضعف ایمان، در برابر دشمن ایستادگی نکردند، زمانی بود که وقتی خود را در محاصره دیدند فرار کرده، عرصه جنگ را خالی کرده، پیامبر را تنها گذاشتند.

 

معاویه چون فتنه گر بود، پیامبر او را نبخشید

آیت الله علم الهدی گفت: پیامبر(ص) با  فتح مکه، ابوسفیان را بخشید و خانه او را مکان امن قرار داد، اما پسر او، معاویه را نبخشید. و فرمود: «معاون چون فتنه گر بود، محدور الدم است.». فتنه گران در زمان فتنه 17 بیانیه دادند و تا مرز براندازی نظام پیش رفتند.   

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افراد متدین دلواپس هستند، دولت یازدهم که قصد دارد با آرامش کشور ار اداره کند، چطور می تواند آرامش را برقرار کند، در حالی که انقلابیون دلواپس و مضطربند.  

 

امام جمعه مشهد، عنوان کرد: ما دعوای سیاسی نداریم، اما اگر در رأس مدیریت دانشگاه فرد فتنه گر باشد، کشور طعم آرامش را نمی چشد. اگر فتنه گر بیاید، فتنه ایجاد می کند. دولت باید به نظرات نخبگان دانشگاهی اهمیت بدهد./930/پ202/ب

ارسال نظرات