۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۸۱۸۴۸
حجت الاسلام سلیمانی:

رهبران اخوان المسلمین به جای اتکا به مردم خود به آمریکا اعتماد کردند

خبرگزاری رسا ـ عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم اعتماد رهبران اخوان المسلمین به آمریکا و نرمش در مقابل اسرائیل را علت شکست آنها دانست و گفت: آنها نباید به جای اتکا به مردم خود به دلارهای آل سعود و قطر دلخوش می کردند.
امام جمعه مشهد اردهال

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تعدد رهبران اخوان المسلمین را موجب عدم وحدت آنها دانست و اظهار داشت: آنها به جای این که به مردم مصر تکیه کنند به آمریکا اعتماد کردند و در مقابل رژیم جعلی اسرائیل نرمش نشان دادند.

وی با بیان این که مردم مصر همگامی و همراهی خود را با دولت اعلام کرده بودند، گفت: خواسته آنها در این انقلاب، دوری از دیکتاتوری و حاکمیت غیر اسلامی بود با این وجود دولت به جای اتکا به توده های میلیونی ملت به دلارهای نفتی آل سعود، قطر، امارات و کویت دلخوش کرد و ای بسا معاملاتی در پشت پرده با آمریکا و اسراییل داشتند، این امر موجب فاصله میان رهبران و ملت مصر شد.

امام جمعه مشهد اردهال جنگ های داخلی مصر را به نفع آمریکا و اسراییل دانست و ابراز داشت: مسلمان ها به دست خود هم دیگر را می کشند و هرچه این اوضاع وحشتناک پیش می رود بیشتر خواسته آمریکا و اسراییل پیاده می شود؛ مصری ها به جای این که نگاه خود را متوجه سقوط اسرائیل و کمک به مردم فلسطین کنند به جان هم افتادند و یکدیگر را می کشند.

حجت الاسلام سلیمانی در تشریح نقشه استکبار در مورد مصر، گفت: آنها می خواهند بیداری اسلامی که مردم به دنبال آن هستند سمت و سوی اصلی خود را پیدا نکند و خاطر اسرائیلی ها از این که مسلمانان روزی به سراغش بروند آسوده باشد.

وی به مردم دنیا توصیه کرد از وضعیت مصر عبرت بگیرند و در توضیح راه نجات مسلمانان از چنگال ظالمان، بیان داشت: ملت های اسلامی به ویژه مردم مصر باید با هم متحد شوند و با افتادن به جان یکدیگر به دشمنان کمک نکنند و بیداری اسلامی را پیش ببرند زیرا که این پدیده مبارکی است و استکبار همه تلاش خود را صرف خاموشی آن کرده است.

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم اختلاف را یکی از مشکلات دنیای اسلام دانست و گفت: امام(ره) همواره این نکته را تذکر می دادند که ملت اگر بخواهند پیروز باشند باید وحدت کلمه میان آحاد مردم و مسؤولان برقرار باشد؛ وحدت همیشه برکات زیادی داشته است و در طول تاریخ اسلام رمز پیروزی های مسلمانان بوده و شکست ها نیز ناشی از اختلاف میان امت اسلام بوده است.

امام جمعه مشهد اردهال با بیان این که ملت های مسلمان باید به نقش محوری و مهم ولایت فقیه پی ببرند، ابراز داشت: وضعیت نامطلوب مصر و کشتارهایی که انجام می شود ناشی از نبود رهبری است؛ کسی که بتواند مردم را به هم متصل کند و آنها را به اهداف واحد توجه دهد تا بتوانند به نقطه عالی انقلاب که همان حاکمیت اسلام و اجرای احکام اسلامی است، برسند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: اگر ولایت فقیه نبود این نابسامانی هایی که در مصر وجود دارد می توانست در طول این 34 سال در ایران هم رقم بخورد و انقلاب ملت ما را نیز به نقطه سقوط و ناکامی ببرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات