۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۹۰۱
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد؛

سبک زندگی بزرگان اخلاق حوزه الگویی برای طلاب جدید

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه‌ علمیه اصفهان یکی از ویژگی‌های حوزه علمیه را حضور استادان و علمای دارای فضل و خودساخته برشمرد و گفت: بر طلاب لازم است با شناخت چهره‌های اخلاقی و تربیت حوزه سبک زندگی و زی طلبگی آنان را فرابگیرند و تحصیل خود را با تهذیب همراه کنند.
حجت الاسلام عليرضا باطني

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه‌ علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اصفهان و تبریک به طلاب تازه وارد گفت: کسانی که حوزه علمیه را برای تحصیل انتخاب کردند، به طور قطع مورد توجه و عنایت امام زمان(عج) بوده‌اند.

وی افزود: افراد باید تلاش کنند تا شایستگی مورد توجه امام زمان(عج) بودن را به ظهور برسانند، زیرا اکنون به طلاب تازه وارد فرصتی برای حضور در دانشگاه امام صادق(ع) و بودن در جمع سربازان امام زمان داده شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان استفاده درست از امکانات حوزه علمیه را لازمه قدردانی عملی از حضور در این جایگاه مقدس خواند و بیان کرد: مسؤولان حوزه علمیه، مرکز مدیریت حوزه و مدارس علمیه هم تلاش می‌کنند که شرایط همواری برای تحصیل و تهذیب طلاب فراهم شود.

وی تأکید کرد: یکی از کارهایی که طلاب برای استفاده بهتر از این فضا باید انجام دهند، این است که بدانند در حوزه علمیه علما، روحانیان و اساتید دارای فضل و مهذب فراوانی هستند که طلاب تازه وارد قدر آنان را بدانند.

حجت‌الاسلام باطنی اظهار کرد: بر طلاب لازم است با شناخت چهره‌های اخلاقی و تربیت حوزه سبک زندگی و زی طلبگی آنان را فرابگیرند و تحصیل خود را با تهذیب همراه کنند، طلاب جدید الورود بدانند که در حوزه علمیه امکان شکوفایی استعدادهای آنان به قدر کافی وجود دارد.

وی با بیان این‌که مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از نظرات، پیشنهادها و انتقادات طلاب به ویژه افراد جدید الورود استقبال می‌کند، ادامه داد: صندوق‌های مختلفی برای در میان گذاشتن نظرات آنان با مسؤولان مرکز مدیریت وجود دارد.

طلاب تازه وارد اصفهان در سه ماه اول دوره آزمایشی را می‌گذرانند

وی افزود: در این سال تحصیلی مانند سال های گذشته پذیرش حوزه علمیه اصفهان در 3 ماهه اول سال انجام گرفت و پس از طی شدن مراحل مختلف پذیرش برخی افراد موفق شدند از این مراحل پذیرش عبور کنند.

جانشین مدیر حوزه‌ علمیه اصفهان با بیان این‌که نزدیک به هزار نفر برای وارد شدن به حوزه علمیه اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: از میان داوطلبان 45 درصد افراد داوطلب با تحصیلات سیکل، 40 درصد با مدرک دیپلم و 15 درصد نیز با تحصیلات دانشگاهی در حوزه علمیه وارد شدند.

وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر پذیرش در حوزه‌های علمیه اصفهان به صورت استانی صورت می‌گیرد و تنها در موارد خاص حوزه علمیه اصفهان از سایر استان‌ها برای ورود به حوزه نام‌نویسی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام باطنی ادامه داد: همواره 3 ماه ابتدایی سال تحصیلی برای حوزه‌های علمیه سه ماه آزمایشی و تثبیت است، به این جهت که طلاب از نظر توانایی تحصیلی، نظم، اخلاق و آداب اجتماعی سنجیده شوند.

وی ادامه داد: پس از گذشت سه ماهه ابتدایی افراد ارزیابی می‌شوند و بعد از آن وضعیت فرد به حوزه علمیه گزارش می‌شود و سپس طلاب وارد حوزه علمیه می‌شوند و به عنوان طلبه رسمی حوزه شناخته می‌شوند.

امسال شرط ورود به حوزه‌ برای دارندگان سیکل معدل بالاتر از 16 بود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که سیاست مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان جداسازی مدارس از نظر مدرک و سن افراد است، بیان کرد: طلاب واردشده با مدرک سیکل، افراد دارای دیپلمٰ و دارندگان مدارک دانشگاهی در مدارس ویژه خود مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این‌که پذیرش استانی حوزه علمیه سالانه هزار نفر است، بیان کرد: برای ورودی افراد سیکل در حوزه علمیه شرط معدل را بالاتر قرار دادیم، یعنی افراد دارای سیکل حداقل با معدل 16 می‌توانستند در حوزه علمیه وارد شوند.

حجت‌الاسلام باطنی خاطرنشان کرد: وضعیت ورود به حوزه علمیه مشابه وضعیت سال گذشته است و از نظر ورودی‌ها، انتقالی و مانند آن تفاوت چشم‌گیری مشاهده نمی‌شود، ظرفیت پذیرش حوزه علمیه اصفهان همچون سال گذشته مورد استقبال بوده است.

وی بیان کرد: اگر مدیران مدارس و مبلغان و روحانیان مساجد در طول سال حوزه علمیه را به خوبی به جوانان و نوجوانان معرفی کنند، استقبال بسیار خوبی از حوزه علمیه می‌شود، این نکته در حوزه علمیه خواهران هم صدق می‌کند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که حوزه علمیه اصفهان یک ماه را به عنوان تعطیلات تابستانی در نظر گرفته است، اظهار کرد: تلاش بر این بوده است که استفاده از حوزه علمیه را به حداکثر و تعطیلات را به کمترین حالت خود برسانیم./914/ت302/ع

ارسال نظرات