۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۲۲۹۲
امام جمعه مراغه:

جنگ احتمالی در سوریه بحران انسانی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تجاوز نظامی غرب به سوریه نه تنها امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین نمی کند، بلکه در اضمحلال این رژیم تسریع خواهد بخشید.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به جنگ‌افروزی‌های غرب در کشورهای گوناگون جهان اظهار داشت: هنوز آثار خون‌بار جنگ هایی همچون ویتنام، عراق و افغانستان از دامان آمریکا پاک نشده که سردمداران کفر به فکر جنگ دیگری در سوریه هستند.

وی با بیان این‌که در صورت وقوع جنگ در سوریه بحران بزرگ سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انسانی در منطقه رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم و بر همگان آشکار است، تجاوز نظامی غرب به سوریه نه تنها امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین نمی کند، بلکه در اضمحلال این رژیم تسریع خواهد بخشید.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: پس از حماسه سیاسی امروز نوبت به مسؤولان رسیده تا با حماسه اقتصادی ضمن رفع مشکلات و موانع موجود در تعالی کشور، وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دولت باید ظرفیت‌های موجود و زمینه های توسعه کشور را با همکاری مردم برای خلق حماسه اقتصادی به کار گیرد، تصریح کرد: باید در شرایط تحریم به سوی خودکفایی و افزایش تولید داخل حرکت شود و از اقتصاد تک محصولی رهایی یافت.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید فرصت های به دست آمده در مسیر خدمات رسانی به مردم را از دست بدهیم، گفت: استفاده از نخبگان توانمند، کارآمد و دلسوز می تواند نظام اسلامی را در تحقق اهداف انقلاب یاری دهد؛ از این رو باید در انتخاب مدیران و استانداران نهایت دقت نظر صورت گیرد.

وی با تأکید بر صداقت و مردم‌‌داری مسؤولان خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصتی مناسب برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم از سوی دولت‎مردان است تا ضمن ارزیابی نقاط قوت و ضعف عملکردها با تدبیر مدیریتی و آینده نگری جرقه امید در دل مردم را روشن نگه داشت./935/پ202/غ

ارسال نظرات