۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۶۶۵
رییس تبلیغات اسلامی بهشهر:

امام صادق احیاگر بسیج فکری برای ترویج دین است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: امام صادق(ع) احیاگر بسیج فکری دینی است و همه ما مدیون افکار، تربیت و برنامه های دینی این امام همام هستیم.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: نگاهی به زندگانی سراسر پرخیر و برکت آن امام همام، حاکی از نقش ارزنده ایشان در ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.

 

وی اظهار داشت: در زمان امام صادق(ع) مسائل فرهنگی و دینی در اوج بوده است و به همین دلیل شاهد پرورش شاگردان متعددی در مکتب این امام بزرگوار بوده ایم.

 

حجت الاسلام بابایی با بیان این که امام صادق(ع) در عرصه‌های مختلف زندگی می ‌تواند الگوی همه شیعیان باشد یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) چهار هزار شاگرد تربیت کردند که بسیاری از علوم دینی و اسلامی امروز ما مدیون تربیت همین شاگردان و استادان علوم دینی است.

 

وی با بیان این که بیشترین روایات نقل شده از امامان معصوم(ع) به امام جعفر صادق(ع) نسبت داده شده است، خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) احیا کننده مکتب جعفری یعنی مذهب تشیع است و همه ما مدیون ایشان در رابطه با اسلام و تشیع خود هستیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با اشاره به برنامه های ایام صادقیه در بهشهر گفت: مراسم دسته روی شب و روز شهادت، اعزام مبلغان به مساجد شهر و روستا، برپایی مراسم ختم صلوات و صلوات از برنامه های ایام صادقیه در بهشهر است.

 

وی با اشاره به وجود بیش از 170 هیأت های مذهبی در شهرستان بهشهر ادامه داد: دسته روی های ایام صادقیه به صورت خودجوش از سوی هیأت های مذهبی و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی انجام می شود.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: معارف بلند و ژرف امام صادق(ع)، عقلانیت اسلامی را به نمایش گذاشت و اعتقادات باطلی که برخی فرقه‌های انحرافی در برابر توحید، تبلیغ و ترویج می‌کردند را از بین برد.

 

وی با تأکید بر شناساندن سیره عملی و علمی امام صادق(ع) به جامعه افزود: باید از طریق مساجد، کانون نور و معنویت را ترویج دهیم./950/ت303/س

ارسال نظرات