۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۶۶۶
نماینده خبرگان رهبری:

مقابله با بدعت و خرافات فلسفه اصلی تأسیس دانشگاه از سوی امام صادق بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: با توجه به وجود خرافات و انحرافات در زمان امام صادق(ع) ایشان در این زمان احساس خطر کردند و نسبت به تشکیل بزرگ ترین دانشگاه اسلامی از نظر تعداد شاگردان و آموزش علوم مختلف اقدام کردند
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: اگر مجاهدت و از خودگذشتگی امام صادق در زمان خفقان زمان خود نبود اکنون جایگاه شیعه شاید چنین جایگاهی نبود.

 

وی اظهار داشت: با توجه به وجود خرافات و انحرافات در زمان امام صادق(ع) ایشان در این زمان احساس خطر کردند و نسبت به تشکیل بزرگ ترین دانشگاه اسلامی از نظر تعداد شاگردان و آموزش علوم مختلف اقدام کردند که حدود چهار هزار شاگرد علوم دینی تربیت کردند تا اسلام را گسترش دهند.

 

امام جمعه بهشهر یادآور شد: امام صادق(ع) با تشکیل جلسات درس و بحث، تربیت شاگردان و فرستادن آنها به اقصی نقاط اسلامی مکتب تشیع را گسترش داد و اکنون مکتب شیعه مدیون این امام است.

 

وی گفت: شرایط کنونی جامعه اسلامی شباهت زیادی به زمان حیات امام صادق(ع) دارد، بنابراین باید با یک برنامه ریزی مناسب به سراغ مردم کشورهای جهان برویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری، همچنین در خصوص حمله استکبار جهانی به سوریه خاطرنشان کرد: حزب الله و حماس جواب دندان شکنی به آمریکا داده اند و حال اگر آمریکا بخواهد به سوریه حمله کند فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد و آمریکا و غرب ارزش های پوشالی خود را که حقوق بشر نام می گذارد زیر پا خواهند گذارشت.

 

وی افزود: اگر آمریکا منظورش ایران است باید بداند که با گوش شیر نباید بازی کند، آنها هشت سال مقابله با ایران را تجربه کرده اند چرا که مردم ایران با ولایت فقیه پیوند خورده اند و دفاع از ایران را مانند حمایت از جان و مال و ناموس خود واجب می دانند.

 

امام جمعه بهشهر درگیری های مصر را که باعث به جان هم انداختن برادران مسلمان و برادر کشی شده است را از نقشه های شوم انگلیس دانست و بر اتحاد و همدلی همه جانبه در منطقه تأکید کرد.

 

وی با تاکید بر این موضوع که دفاع از مصر و سوریه دفاع از ایران است، یادآور شد: ما نباید نسبت به اتفاقات و سرنوشت مصر و سوریه بی تفاوت باشیم چرا که این کشورها سنگر اول ما است و اگر جبهه استکبار از آن عبور کنند سراغ ایران می آیند و به جان ایران خواهند افتاد./950/ت302/س

ارسال نظرات