۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۲۶۷۲

آذربایجان در سالروز شهادت امام صادق(ع) غرق در ماتم و اندوه شد

خبرگزاری رسا ـ مردم مؤمن و متدین آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان با حضور در مجالس سوگواری، اشک ماتم ریختند.
آذربایجان در سالروز شهادت امام صادق(ع) غرق در ماتم و اندوه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن و متدین آذربایجان شرقی در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) با برپایی مجالس مختلف عزا و سوگواری، ضمن عرض ارادت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص)، این روز را به حضرت بقیت الله الاعظم(عج) تسلیت گفتند.


مردم عزادار ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی آیین های عزاداری و سینه زنی، ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت اعلام کردند، در بخش هایی از استان مراسم عزاداری خیابانی برپاست که شکوه خاصی به ویژه برنامه های امروز بخشیده است.


امروز سراسر استان آذربایجان‌شرقی سیاهپوش و آذربایجان در سالروز شهادت امام صادق(ع) غرق در ماتم است، امروز شیفتگان صادق آل محمد (ع) با جامه سیاه در مجالس سوگواری حضور یافته اند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت رییس مذهب شیعه به مداحی و نوحه سرایی می کنند.


مدارس علمیه خواهران و برادر استان نیز امروز با برپایی مجالس عزاداری، سوگواری و سخنرانی مذهبی نسبت به گرامیداشت سالروز شهادت آن امام همام اهتمام داشتند، یکی از این برنامه های عزاداری در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند بود که با حضور طلاب، اساتید و علمای این شهر برگزار شد.


بنابر این گزارش، مساجد بازار تاریخی تبریز نیز امروز سراسر سیاه پوش شده و شاهد حضور خیل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است، وعاظ برجسته تبریز نیز با حضور در مساجد محوری نخستین پایتخت تشیع، به تبیین شخصیت علمی امام جعفر صادق(ع) می پردازند.


گفتنی است، هیأت‌های حسینی آذربایجان نیز شب گذشته همزمان با شب شهادت نیز با برپایی مجالس عزاداری و سوگواری میزبان خیل مردم سیاه‌پوش در غم شهادت ششمین سلاله پاک نبوی بودند./935/پ202/س

ارسال نظرات