۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۰۴۲
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

بی‌صبری انسان را در برابر مشکلات به زانو در‌می‌آورد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت و اهمیت صبر گفت: اگر کسی در زمان ما صبر نداشته باشد، نمی‌تواند زندگی کند و زیر بار مشکلات خرد می‌شود و عمر او کاهش می‌یابد.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی، کارشناس و مبلغ حوزوی شب گذشته در مراسم عزاداری امام صادق(ع) گفت: پیش‌آمدها و حوادث برای همه مردم وجود دارد اما مهم این است که انسان بتواند مشکلات را حل کند.

این استاد اخلاق به تبیین دو صفت اخلاقی پرداخت و گفت: علمای اخلاق نام صفات برجسته و پسندیده را صفات حسنه گذاشته‌اند و صفات ناپسند و زشت را رذایل اخلاقی نام‌نهادند و بزرگ‌ترین و بهترین صفت اخلاقی صبر است.

وی با تأکید بر این‌که صبر انسان را در برابر مشکلات مقاوم می‌کند، خاطرنشان کرد: بدترین رذیله اخلاقی حسد است و خطر حسد این است که حسد ایمان انسان را آن‌چنان که آتش هیزم خشک‌ را می‌سوزاند، نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی بیان کرد: اگر کسی در زمان ما صبر نداشته باشد، نمی‌تواند زندگی کند و زیر بار مشکلات خرد می‌شود و عمر او کاهش می‌یابد، و برای زندگی کردن به طور قطع صبر لازم است.

وی با اشاره به این‌که هیچ صفت زشتی بدتر از حسد نیست، ادامه داد: هر کس حسود باشد از حیوان پایین‌تر است چون برای حیوان مهم نیست کسی چیز دارد یا ندارد ولی انسان حسود نمی‌تواند خوشی دیگران را ببیند و از داشته‌های دیگران ناراحت می‌شود.

کارشناس و خطیب برجسته صبر را تحمل و گذشت معنا کرد و ابراز کرد: اگر قدرت تحمل و بردباری نداشته باشیم در گذر زمان نمی‌توانیم هیچ مشکلی را حل کنیم و اگر در سختی‌ها صبور بودیم، مشکلاتمان حل می‌شود.

حجت‌الاسلام راشد یزدی ادامه داد: مشکلات برای همه مردم هست ولی انسان نباید زود عصبی و خشمناک شود و در صورت خشم انسان نباید زود تصمیم بگیرد و موضع‌گیری کند، و باید وضو بگیرد تا حال او تغییر یابد./939/پ203/س

ارسال نظرات