۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۲۸۴

30 کشور دنیا در همایش بین المللی زن مسلمان شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بین المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان درباره این همایش ابراز داشت: همایش بین المللی زن مسلمان با حضور بیش از 60 نفر مهمان خارجی از 30 کشور جهان برگزار شد.
لاله افتخاري نماينده مردم تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در همایش بین المللی اتحادیه زنان مسلمان که صبح امروز در هتل اوین برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) الگویی مطهر برای زنان مسلمان محسوب می‌شود زیرا از نظر بصیرت، پاکدامنی و تلاش برای حل مشکلات مردم بی‌نظیر بودند.
وی در ادامه حضرت معصومه(س) را مختص به امتی خاص نداست و ابراز داشت: ایشان الگویی جهانی برای زنان به شمار می‌آید، بعد از وفات ایشان، قم تبدیل به مرکز علم و دین شد.
افتخاری در بخش دیگر سخنان خود به روز اول ماه ذی‌القعده که روز دختر است اشاره داشت و این روز را به دختران مسلمان تبریک گفت و اظهار داشت: یکی از بیانات قرآن کریم که به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نازل شده است، بیان‌گر ایجاد وحدت بین مردم است و در همین راستا قرآن کریم مردم را برادر یکدیگر می‌خواند.
دبیر همایش بین المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان خاطر نشان کرد: غرب و آمریکا خواستار انتقال اندیشه‌هایی شیطانی به جامعه اسلامی و همچنین ایجاد نفاق در بین مسلمانان جهان هست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایجاد اتحادیه‌های گوناگون و مردم نهاد را از راه‌کارهای مبارزه با اقدامات غرب دانست و گفت: در این دوره که دوران مدرنیز نام گرفته است، ایجاد الگویی مناسب برای بانوان مسلمان از ضروریات روز محسوب می‌شود و در همین راستا اتحادیه بین المللی زن مسلمان به همت بانوان مسلمان تشکیل یافت.
وی خاطر نشان کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سال 1369هجری شمسی به دستور رهبر انقلاب تشکیل یافت، در این راستا زمینه‌ای برای فعالیت مسلمانان در خصوص ایجاد وحدت فراهم شد.
افتخاری ادامه داد: بعد از تأسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی همایش‌هایی در داخل و خارج برگزار شد و تشکیل کارگاه‌های آموزشی از اولویت‌های کاری این مجمع محسوب می‌شود.
 دبیر همایش بین المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان در خصوص ایجاد اتحادیه بین المللی زن مسلمان که با همت مجمع ترقیب مذاهب اسلامی تشکیل یافت، ابراز داشت: اولین اقدام این همایش، پیش‌نویس و اساس نامه اتحادیه زن مسلمان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم که این سلسله جلسات در 5 نشست تشکیل می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: همایش بین المللی زن مسلمان با حضور بیش از 30 کشور برگزار شد و همچنین بیش از 60 مهمان خارجی در این همایش حضور یافتند./9599/پ202/ع
ارسال نظرات