۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۴۵۶۵
مدیر مؤسسه صدای بهار خبر داد؛

مستندسازی علمی دروس مراجع تقلید در مدرسه فقاهت/ پخش زنده دروس قم، نجف و مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه صدای بهار از مستندسازی علمی دروس خارج مراجع تقلید در مدرسه اینترنتی فقاهت خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمک برخی از فضلای حوزه کار تقریر دروس حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی انجام می شود.
نسخه جديد پايگاه اطلاع‌رساني صداي بهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد جوادی، مدیر مؤسسه صدای بهار صبح امروز در آغاز درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم، فعالیت های مدرسه اینترنتی فقاهت را تشریح کرد.


وی با بیان این که در حال حاضر دروس خارج حوزه های علمیه قم، نجف و مشهد مقدس به صورت زنده از طریق مدرسه اینترنتی فقاهت پخش می شود، تصریح کرد:‌ امکان شرکت و شنیدن دروس خارج سه حوزه مذکور به صورت زنده از طریق رایانه و تلفن همراه میسر است.


وی با بیان این که طلاب با استفاده از نرم افزار مدرسه فقاهت می توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند، گفت:‌ کمتر از دو ساعت بعد از پایان دروس خارج، صوت دروس جهت استفاده طلاب، روحانیان و محققان در پایگاه اینترنتی مدرسه فقاهت قرار می گیرد.


جوادی افزود: همچنین 6 تا 24 ساعت بعد از پایان دروس نیز متن دروس خارج سه حوزه قم، نجف و مشهد در پایگاه اینترنتی این مدرسه قابل دریافت و استفاده است.


وی از مستندسازی دروس خارج مراجع تقلید از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این امکان با هدف استفاده بهتر طلاب از دروس ارائه شده و مصادر به صورت کامل در پاورقی ذکر شده است.


وی با بیان این که امکان تقریر دروس نیز در مدرسه اینترنتی فقاهت فراهم شده است، گفت: در حال حاضر با کمک برخی از فضلای حوزه کار تقریر دروس حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی انجام می شود.


جوادی یادآور شد: با کمک طلاب و فضلای فرهیخته حوزه علمیه می توانیم کار مستند سازی دروس حوزوی و مفاهیم دینی را انجام دهیم.


مدیر مؤسسه صدای بهار بیان کرد: کتابخانه مدرسه فقاهت نیز اکنون حدود 9 هزار جلد کتاب در گروه های مختلف دارد که طلاب می توانند به مراجعه به پایگاه اینترنتی مدرسه فقاهت به نشانی
www.eshia.ir از این امکان استفاده کنند.


گفتنی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در سخنانی از خدمات و اقدامات دست اندرکاران مدرسه اینترنتی فقاهت که در راه نشر فقه آل محمد(ص) تلاش می کنند، قدردانی کرد./924/پ202/ج

ارسال نظرات