۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۴۶۵۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی از آرمان‌ها نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نرمش قهرمانامه به معنای عقب‌نشینی از حقوق مسلم و آرمان‌ها نیست.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که اتخاذ سیاست‌های غلط در قبال سوریه از سوی غرب عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: شرایط فعلی آمریکا برای ورود به جنگی دیگر به مراتب متزلزل‌تر از هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های گذشته است.


وی با بیان این‌که شکاف موجود در ارتش آمریکا با طرح موضوع جمله نظامی به سوریه بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده چنین اقدامات خودسرانه‌ای که با فشارهای لابی صهیونیستی صورت می گیرد، موجب شکاف‌های اجتماعی در داخل ایالات متحده آمریکا شده و امنیت داخلی این کشور را به خطر انداخته است.


دواتگری ادامه داد: بهتر است آمریکایی‌ها قبل از آنکه به فکر اقدامات توسعه طلبانه و جنگ افروزانه در کیلومترها دورتر از سرزمین خود باشند، ابتدا به امنیت ملی خود بیاندیشند و در رفتارهای خارجی خود به خصوص در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا تجدید نظر کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره رهنمودهای مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه اظهار داشت: تاکتیک نرمش قهرمانانه واقعیتی مهم و انکار ناپذیر است که از نظر دیپلماتیک کاری هوشمندانه و در عین حال حساس است.


وی با بیان این‌که نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی از حقوق مسلم و آرمان‌ها نیست، تصریح کرد: نرمش قهرمانانه تاکیدی بر حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی با استفاده از مذاکره است، این نوع دیپلماسی تنش‌زا بوده و  مورد تایید رهبر انقلاب است.


نماینده مردم مراغه در مجلس ادامه داد: در حقیقت رهبر انقلاب با این سخنان مهم و ارزشمند تکلیف رییس جهمور و هیأت همراه قبل از سفر به نیویورک را مشخص کردند و امیدواریم در مجمع عمومی سازمان ملل از این نوع دیپلماسی در عرصه جهانی به نحو شایسته ای استفاده شده و مطالبات رهبری و ملت ایران تحقق یابد./935/ت302/ج

ارسال نظرات